Το σχέδιο της Ε.Ε. για τους σιδηροδρόμους

Το νέο σχέδιο δράσης στοχεύει στη µείωση των χρόνων ταξιδιού και στην καθιέρωση του σιδηροδρόµου ως ελκυστικής εναλλακτικής των πτήσεων µικρών αποστάσεων
17:05 - 10 Νοεμβρίου 2025

Το σχέδιο της Κοµισιόν για την επιτάχυνση του δικτύου σιδηροδρόµων υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη, ενισχύοντας παράλληλα επενδύσεις σε ανανεώσιµα και χαµηλού άνθρακα καύσιµα, παρουσίασαν ο Ευρωπαίος επίτροπος Μεταρρυθµίσεων Ραφαέλε Φίτο και ο Ευρωπαίος επίτροπος Μεταφορών και Τουρισµού Απόστολος Τζιτζικώστας.

Το νέο σχέδιο δράσης στοχεύει στη µείωση των χρόνων ταξιδιού και στην καθιέρωση του σιδηροδρόµου ως ελκυστικής εναλλακτικής των πτήσεων µικρών αποστάσεων, αυξάνοντας επιβάτες και ενισχύοντας τις περιφερειακές οικονοµίες και τον τουρισµό.

Με βάση το ∆ιευρωπαϊκό ∆ίκτυο Μεταφορών, θα συνδέονται σηµαντικοί κόµβοι µε ταχύτητες 200 χλµ./ώρα και άνω. Συγκεκριµένα, οι επιβάτες θα ταξιδεύουν από το Βερολίνο στην Κοπεγχάγη σε 4 ώρες αντί για 7 και από τη Σόφια στην Αθήνα σε 6 ώρες αντί για 13 ώρες και 40 λεπτά.

Νέες διασυνοριακές συνδέσεις θα επιτρέπουν ταχύτερα ταξίδια, όπως το Παρίσι – Λισαβόνα µέσω Μαδρίτης, ενώ θα βελτιώνεται η διασύνδεση µε ταξύ των βαλτικών πρωτευουσών.

Για την υλοποίηση, η Επιτροπή προτείνει τους εξής βασικούς άξονες: αφαίρεση διασυνοριακών εµποδίων µε δεσµευτικά χρονοδιαγράµµατα έως το 2027 και ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων (πάνω από 250 χλµ./ώρα όπου είναι οικονοµικά εφικτό) και συντονισµένη στρατηγική χρηµατοδότησης µέσω συµφωνίας για Σιδηρόδροµο Υψηλής Ταχύτητας.

CrediaBank: Αγορά δανείων από ισπανική τράπεζα

Με αµείωτο ρυθµό συνεχίζει να διευρύνει τις εργασίες της και το µερίδιο αγοράς της στη λιανική τραπεζική η CrediaBank. Υστερα από διαγωνισµό στον οποίο συµµετείχαν και άλλες εγχώριες τράπεζες, συστηµικές και µη, η CrediaBank επιλέχθηκε ως αγοραστής χαρτοφυλακίου ενήµερων στεγαστικών δανείων, ύψους περίπου 89 εκατ. ευρώ, από το ισπανικό χρηµατοδοτικό ίδρυµα Uniόn de Créditos Inmobiliarios. Η κίνηση αυτή, που έγινε µε τη στρατηγική συνεργασία της Cepal και της Davidson Kempner, επιτρέπει τη στήριξη αξιόχρεων δανειοληπτών σε όλη την Ελλάδα, ενώ στόχος είναι η διεύρυνση των εργασιών µε τους εν λόγω πελάτες σε όλο το φάσµα των τραπεζικών εργασιών.

Metlen: Σε νέα εποχή με δομικό μετασχηματισμό

Την έναρξη του τρίτου στρατηγικού µετασχηµατισµού της, µπαίνοντας στην επόµενη εποχή της εξέλιξής της, The Third Era – Progress in motion, γνωστοποίησε η Metlen. Ο µετασχηµατισµός αυτός αποτελεί ακόµα ένα κεφάλαιο της εταιρείας, στο πλαίσιο της στρατηγικής που θα οδηγήσει στην επόµενη ηµέρα και τον διπλασιασµό των µεγεθών της µεσοπρόθεσµα, όπως παρουσιάστηκε στην Capital Markets Day, στο Λονδίνο τον Απρίλιο.

Οι βασικές αλλαγές και σηµαντικές τοποθετήσεις στην ηγετική οµάδα και τη δοµή της Metlen είναι οι ακόλουθες:

Ευάγγελος Μυτιληναίος, ως Executive Chairman.

Χρήστος Γαβαλάς, ως Group Chief Executive Officer.

Φωτεινή Ιωάννου, ως Group Chief Financial Officer 2.

Λουκάς Ζιώµας, ως Chief of Staff.

Η νέα οργανωτική δοµή του Κλάδου Ενέργειας διαρθρώνεται πλέον σε δύο πυλώνες:

1) Τον πυλώνα Renewables & Energy Transition Platform, του οποίου ηγείται ο Νίκος Παπαπέτρου, ως Chief Executive Director.

2) Τον πυλώνα Fully Integrated Energy Utility, που αποτελείται από:

-Το Integrated Utility, του οποίου ηγείται ο Γιάννης Γιαννακόπουλος, ως Chief Executive Director.

-Το  Ιnternational Energy Supply & Trading, του οποίου ηγείται ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, ως Chief Executive Director.

Στον Κλάδο των Μετάλλων συνεχίζει να ηγείται ο ∆ηµήτρης Στεφανίδης ως Chief Executive Director, εποπτεύοντας τις δραστηριότητες Integrated Aluminum Value Chain, Critical Raw Materials & Circular Metals. Των M Technologies, του πυλώνα αµυντικού µεταλλουργικού εξοπλισµού, θα ηγηθεί ο Βασίλης Τσιάµης, ως νέος Chief Executive Director.

Επιπλέον, ο Κλάδος των Υποδοµών και Παραχωρήσεων παραµένει στρατηγική προτεραιότητα υπό την ηγεσία του Ευάγγελου Χρυσάφη ως εκτελεστικού αντιπροέδρου της Metlen Α.Ε. και προέδρου της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, του Ντίνου Μπενρουµπή ως CEO της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και του Ελενου Καραΐνδρου ως προέδρου και CEO της Μ Παραχωρήσεις.

Τιµή-στόχος

Η καλύτερη επιλογή στον κλάδο των υποδοµών στην Ελλάδα αποτελεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύµφωνα µε έκθεση της ResearchGreece. Η ανεξάρτητη εταιρεία αναλύσεων ανεβάζει την τιµή στόχο στα 30,6 ευρώ από 26,9 ευρώ.

Πρόκειται για την τέταρτη, κατά σειρά, χρηµατιστηριακή (Πειραιώς Securities, Mediobanca, Euroxx) που επισηµαίνει τη δυναµική πορεία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η ResearchGreece εκτιµά ότι η λειτουργική κερδοφορία θα διπλασιαστεί έως το 2028, µε κύριους µοχλούς τις παραχωρήσεις της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού.

∆ιαγωνισµός

Ο e-ΕΦΚΑ προκήρυξε δηµόσιο πλειοδοτικό διαγωνισµό για την εκµίσθωση διατηρητέου κτιρίου επί της οδού Αξαρλιάν (πρώην Λέκκα) 7, στο κέντρο της Αθήνας. Το ακίνητο, που ανήκει κατά 80% στον e-ΕΦΚΑ και κατά 20% στο Αλληλοβοηθητικό Ταµείο Πρόνοιας «Η Εθνική» (ΑΤΑΠΕ), θα παραχωρηθεί για κάθε νόµιµη χρήση µε επενδυτικό πρόγραµµα ανακαίνισης.

Η µίσθωση θα διαρκέσει 30 χρόνια, µε δυνατότητα 10ετούς παράτασης, ενώ οι προσφορές υποβάλλονται έως τις 18 Φεβρουαρίου 2026.

Επένδυση

Μια κίνηση που ανοίγει τον δρόµο στη δυναµική επανατοποθέτηση του οµίλου Υφαντής στη Βόρεια Ελλάδα εγκρίθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης στα τέλη Οκτωβρίου. Με απόφαση της Γενικής ∆ιεύθυνσης Αναπτυξιακών Νόµων εγκρίθηκε η επένδυση ύψους 4,36 εκατ. ευρώ της εταιρείας Λάντσιον Μιτ Εβρου Α.Ε. (Luncheon Meat S.A.), γνωστής στο καταναλωτικό κοινό µέσω της επωνυµίας Θράκης Γεύσεις.

Εφημερίδα «Κυριακάτικη Απογευματινή»