Ουσιαστικές αγορές ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) πραγματοποιούν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα «From Aisles to Islands – Shopper Behavior of Tourists in Greece» της NielsenIQ.
Η έρευνα διεξήχθη το καλοκαίρι του 2025 σε 14 τουριστικές περιοχές με δείγμα 2.010 τουρίστες από 11 εθνικότητες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% του συνολικού τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα.
Τι αγοράζουν οι τουρίστες
Το 94% των επισκεπτών προχώρησε σε αγορά ειδών grocery, με το εμφιαλωμένο νερό να καταγράφει διείσδυση 82%, ενώ η μπίρα ακολουθεί με 41%.
Οι τουρίστες επιλέγουν τα προϊόντα τους με βάση την ελληνική προέλευση, την τιμή και τη διαθεσιμότητα, ενώ κυριαρχούν οι αυθόρμητες αγορές — ιδιαίτερα σε κατηγορίες όπως αναψυκτικά και σνακ.
Πού ψωνίζουν
Οι επιλογές καταστημάτων εξαρτώνται από τον τύπο ταξιδιού και το προφίλ του ταξιδιώτη:
Υπεραγορές και σούπερ μάρκετ: κύριος προορισμός για προγραμματισμένες αγορές, συγκεντρώνοντας 40% του μεριδίου δαπάνης.
Mini markets και περίπτερα: εξυπηρετούν αυθόρμητες αγορές, με έμφαση στην ευκολία και την ταχύτητα.
Φαρμακεία και καταστήματα καλλυντικών: προσελκύουν τουρίστες που αναζητούν premium προϊόντα και είδη προσωπικής φροντίδας.
Φούρνοι και λαϊκές αγορές: επιλογές για φρέσκα και τοπικά προϊόντα, που ενισχύουν την αυθεντική ελληνική εμπειρία.
Συνήθειες κατανάλωσης
Η πλειονότητα των τουριστών καταναλώνει στα καταλύματα ή on-the-go, με το snacking να αποτελεί τη συχνότερη επιλογή.
Η εμπειρία στο κατάστημα αξιολογείται θετικά: πάνω από 90% των ερωτηθέντων δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη διαθεσιμότητα, ποικιλία και ευκολία εντοπισμού προϊόντων.
Νέα πρόσωπα, νέα μοτίβα κατανάλωσης
Αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν οι μισοί τουρίστες (48%) επισκέπτονται την Ελλάδα για πρώτη φορά.
Οι αγοραστικές τους συνήθειες επηρεάζονται από το είδος του ταξιδιού, τη διάρκεια παραμονής και τη σύνθεση της παρέας, ενώ καταγράφονται σαφείς διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα και περιοχή.










