Ιστορικό ρεκόρ στον τουρισμό το φθινόπωρο

Επιβεβαιώνεται η δυναµική της Ελλάδας στον τοµέα, µε την υπουργό Ολγα Κεφαλογιάννη να τονίζει ότι συγκαταλεγόµαστε πλέον στους δέκα δηµοφιλέστερους προορισµούς παγκοσµίως – Αποδίδει η στρατηγική για επιµήκυνση της περιόδου
21:44 - 12 Νοεμβρίου 2025
ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ WTM ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ

ΤΗΣ ΒΙΚΗΣ ΤΡΥΦΩΝΑ

Η φετινή τουριστική χρονιά επιβεβαιώνει τη δυναµική του ελληνικού τουρισµού, µε το φθινόπωρο του 2025 να καταγράφει ιστορικά ρεκόρ αφίξεων και ταξιδιωτικών εισπράξεων, ειδικά από τη βρετανική αγορά. Οι θετικές επιδόσεις αποτυπώθηκαν στη φετινή World Travel Market (WTM) 2025 στο Λονδίνο, όπου η ελληνική παρουσία ήταν ιδιαίτερα ισχυρή και οργανωµένη.

Η υπουργός Τουρισµού Ολγα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι η Ελλάδα πλέον συγκαταλέγεται στους δέκα δηµοφιλέστερους προορισµούς παγκοσµίως, ενώ η στρατηγική για επιµήκυνση της τουριστικής περιόδου αποδίδει καρπούς. Με διψήφια αύξηση στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, ακόµη και στις άκρες της σεζόν, η χώρα φαίνεται να έχει περάσει σε µια νέα εποχή ποιοτικού τουρισµού.

Ταυτόχρονα, όµως, τα πρώτα µηνύµατα για το 2026 δείχνουν ότι η εικόνα είναι σύνθετη: οι Βρετανοί τουρίστες θα είναι περισσότεροι, αλλά θα ταξιδεύουν µε περιορισµένο προϋπολογισµό, αναζητώντας πιο οικονοµικές εµπειρίες.

Στο Λονδίνο, οι µεγάλες τουριστικές εταιρείες επιβεβαίωσαν το αυξανόµενο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Η Jet2, κορυφαίος tour operator της Βρετανίας, ανακοίνωσε το µεγαλύτερο πρόγραµµα της ιστορίας της, µε 3 εκατοµµύρια διαθέσιµες θέσεις και 14 ελληνικούς προορισµούς για το 2026, εντάσσοντας νέες περιοχές όπως η Σάµος, η παράκτια ζώνη της Πιερίας (Olympus Riviera) και το Μεγανήσι.

Αντίστοιχα, η EasyJet προγραµµατίζει επτά νέα θερινά δροµολόγια και τη λειτουργία απ’ ευθείας πτήσεων από το Λονδίνο προς τη Θεσσαλονίκη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ εξετάζει την αναβάθµιση της πόλης σε περιφερειακό κόµβο. Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν ότι η περιφερειακή Ελλάδα κερδίζει έδαφος, µε τους Βρετανούς να στρέφονται σε πιο αυθεντικούς, εναλλακτικούς προορισµούς.

Ωστόσο, όπως επισηµαίνουν εκπρόσωποι της αγοράς, η αύξηση του όγκου δεν σηµαίνει απαραίτητα αύξηση των εσόδων. Το κόστος ζωής στη Βρετανία, η πίεση στα νοικοκυριά και η συναλλαγµατική ισοτιµία έχουν περιορίσει τα διαθέσιµα εισοδήµατα, οδηγώντας πολλούς ταξιδιώτες σε πιο οικονοµικές επιλογές διαµονής και διάρκειας διακοπών.

Συγκρατηµένη αισιοδοξία

Ο γενικός γραµµατέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, δήλωσε στην «Κυριακάτικη Απογευµατινή» ότι, παρά τη συγκρατηµένη αισιοδοξία, το κλίµα είναι θετικό: «Υπάρχει µεγάλο ενδιαφέρον για τη χώρα µας και ιδιαίτερα για τους µήνες στις άκρες της σεζόν, όπου όλοι προτίθενται να βάλουν επιπλέον αεροσκάφη ώστε να έχουµε µια σεζόν τουλάχιστον 10 µηνών. Οι Βρετανοί αγαπούν την Ελλάδα και αυτό αποτυπώνεται στις κρατήσεις».

Ο ίδιος αναγνώρισε ότι η οικονοµική στενότητα στο Ηνωµένο Βασίλειο έχει επηρεάσει τις αποφάσεις των ταξιδιωτών: «Υπάρχει επιφυλακτικότητα, καθώς περιµένουν τα οικονοµικά στοιχεία και τα µέτρα της κυβέρνησης. Παρ’ όλα αυτά, εταιρείες όπως η British Airways διαβεβαιώνουν ότι το ενδιαφέρον για την Ελλάδα παραµένει ισχυρό».

Στην οµιλία της στο Λονδίνο, η υπουργός Ο. Κεφαλογιάννη παρουσίασε τη στρατηγική της Ελλάδας για τουριστική ανάπτυξη µε σεβασµό στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες. Οπως είπε, στόχος είναι «ο τουρισµός να συνεχίσει να αποτελεί θετική δύναµη για τη φύση και τους ανθρώπους µας».

Παράλληλα, επεσήµανε ότι η χώρα δίνει έµφαση σε ειδικές µορφές τουρισµού -πολιτιστικό, γαστρονοµικό, ευεξίας- και επενδύει στη διασύνδεση του τουρισµού µε τον πολιτισµό, µέσα από τα µνηµεία, τη γαστρονοµία και τις παραδόσεις της Ελλάδας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσε και η οµιλία του περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά, ο οποίος παρουσίασε την Αττική ως πρότυπο βιώσιµου µητροπολιτικού προορισµού. «Η Αττική είναι η καρδιά της σύγχρονης Ελλάδας, εκεί όπου το παρελθόν και το µέλλον συνυπάρχουν αρµονικά», ανέφερε, επισηµαίνοντας ότι ο Destination Management Organization «Greater Athens Region» θα συντονίζει δράσεις τουρισµού και πολιτισµού.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στα έργα αστικής και περιβαλλοντικής αναγέννησης, όπως το νέο Μητροπολιτικό Πάρκο που θα συνδέει τη θάλασσα µε την πόλη, υπογραµµίζοντας ότι «η Αττική µεταµορφώνεται σε έναν προορισµό που επενδύει στη σχέση ανθρώπου, φύσης και πολιτισµού».

Πρόκληση το 2026

Η εικόνα που προκύπτει από τη WTM είναι θετικά σύνθετη: η Ελλάδα έχει εδραιώσει τη θέση της στους κορυφαίους προορισµούς της Ευρώπης, ωστόσο η πρόκληση του 2026 θα είναι να διατηρηθεί η ποιοτική αναβάθµιση σε ένα περιβάλλον αυξανόµενου κόστους και πιο προσεκτικών καταναλωτών.

Η φετινή χρονιά δείχνει ότι η Ελλάδα µπορεί να αντέξει τις αναταράξεις της διεθνούς αγοράς, επενδύοντας σε νέους προορισµούς, ψηφιακές τεχνολογίες και βιώσιµη ανάπτυξη. Το φθινόπωρο του 2025 απέδειξε ότι οι τουρίστες δεν έρχονται πια µόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα, έρχονται γιατί η χώρα προσφέρει εµπειρίες µε ουσία και ταυτότητα. Το µεγάλο στοίχηµα πλέον είναι να µετατραπεί αυτή η επιτυχία σε σταθερή, βιώσιµη ανάπτυξη για το 2026 και τα επόµενα χρόνια.

Εφημερίδα «Κυριακάτικη Απογευματινή»