Σάρκα και οστά» λαµβάνει πλέον ο ανταγωνισµός των ελληνικών παραδοσιακών τραπεζών µε τις neobanks, µετά το άνοιγµα της Snappi και την επικείµενη έλευση της Revolut µε ψηφιακό «κατάστηµα» στην Αθήνα, που θα της δώσει τη δυνατότητα να χορηγεί ελληνικό IBAN στους λογαριασµούς των πελατών της στην Ελλάδα. Η έξαρση του ήδη οξέος ανταγωνισµού στην παροχή τραπεζικών υπηρεσιών θα πυροδοτήσει αύξηση των επενδύσεων από τις τράπεζες στην τεχνολογία, εν πολλοίς στοχευµένα και στην ίδια τη Revolut και το µενού των παροχών που προσφέρει στους Ελληνες καταναλωτές.
Σύµφωνα µε πληροφορίες της «Κυριακάτικης Απογευµατινής» η Εurobank (η οποία ήταν και η πρώτη που είχε ξεκινήσει να επενδύει στον ψηφιακό µετασχηµατισµό της, εδώ και 7 – 8 χρόνια) θα αυξήσει τα κονδύλια για επενδύσεις στην τεχνολογία στους προϋπολογισµούς της εφεξής, από τα 100 στα 150 εκατ. ευρώ. Για να «απαντήσει» δε στην επέλαση της Revolut στον χώρο των πληρωµών, η Eurobank θα δαπανήσει κονδύλι 55 εκατ. ευρώ την προσεχή τριετία προκειµένου να αποκτήσει το ίδιο offering που διαθέτει η Revolut στις απλές συναλλαγές πληρωµών, από τις οποίες οι παραδοσιακές
τράπεζες χάνουν µερίδια αγοράς.
Η «καυτή ανάσα» των fintechs, που προσφέρουν τραπεζικές υπηρεσίες µέσω εφαρµογών και διαδικτυακών πλατφορµών µε ταχύτητα, αµεσότητα και χαµηλό κόστος, υποχρεώνουν τις παραδοσιακές τράπεζες να ανοίξουν περαιτέρω το βήµα τους στις εξελίξεις της τεχνολογίας και στην αναβάθµιση της προσέγγισης
και της εµπειρίας του πελάτη. Οι τράπεζες καλούνται να γίνουν… νεότερες για να πιάσουν τον παλµό της νέας γενιάς πελατών, κουβαλώντας, ωστόσο, την εµπειρία
και την αξιοπιστία που έχουν κατακτήσει ως θεσµός, µέσω του αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία.
Ηδη οι τράπεζες έχουν επενδύσει σηµαντικά στην ανάπτυξη των mobile εφαρµογών τους για να προσεγγίσουν το κοινό που στρέφεται στις ψηφιακές λύσεις.
Παράλληλα, µέσα από διαγωνισµούς καινοτοµίας, incubators και συνεργασίες που υλοποιούν, έχουν ενσωµατώσει λύσεις από το fintech οικοσύστηµα, οι οποίες βελτιώνουν την εξυπηρέτηση των πελατών. Και επειδή λειτουργικότητα χωρίς ανταγωνιστική τιµολόγηση δεν θα είχε απήχηση, οι τράπεζες έχουν -είτε κινούµενες αυτοβούλως είτε κατόπιν νοµοθετικών παρεµβάσεων της κυβέρνησης- µειώσει σηµαντικά ή και εξαλείψει το κόστος σε βασικές συναλλαγές. Πλέον, αυτό που θα κάνουν είναι να επενδύσουν ακόµη περισσότερο σε σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία και τεχνητή νοηµοσύνη για να «κλέψουν» από το µοντέλο λειτουργίας των neobanks, ιδίως σε εργασίες «διεθνούς» χαρακτήρα, όπως οι πληρωµές και οι µετατροπές νοµισµάτων.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούν οι τράπεζες την πορεία της Snappi, της ανεξάρτητης ψηφιακής τράπεζας που συνέστησαν η Τράπεζα Πειραιώς (55%) και
η ελληνική εταιρεία τεχνολογίας Natech (45%). Εχοντας ευρωπαϊκή τραπεζική άδεια, η Snappi ξεκίνησε επισήµως τη λειτουργία της στην Ελλάδα τον Σεπτέµβριο (είναι διαθέσιµη από το App Store και το Google Play) και σχεδιάζει να επεκταθεί σε ακόµη µία χώρα της Ε.Ε. το 2026 και σε πάνω από τρεις µέχρι το 2029. Η Snappi έχει θέσει στόχο τους 100.000 πελάτες µέχρι το τέλος του 2025 και τους 1.000.000 µέχρι το 2027 (οπότε υπολογίζεται ότι η neobank θα κάνει break even).
Με ελληνικό IBAN και ενσωµάτωση στο σύστηµα ∆ΙΑ.Σ., οι λογαριασµοί Snappi είναι πλήρως συµβατοί µε πληρωµές IRIS και τοπικές µεταφορές. Η neobank προσφέρει 24/7 ζωντανή υποστήριξη πελατών, χωρίς εξάρτηση από bots, χωρίς scripts, χωρίς outsourcing, καθιστώντας την µία από τις ελάχιστες neobanks στην Ευρώπη που το κάνουν. Η Snappi προσφέρει ένα από τα υψηλότερα επιτόκια στην αγορά (3% για καταθέσεις έως 1.000 ευρώ), έχει δεσµευθεί για µηδενικές χρεώσεις και πλήρη διαφάνεια, ενώ πρόσφατα µπήκε και στην υπηρεσία Buy Now -Pay Later.
Από τις διεθνείς ψηφιακές τράπεζες, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται οι: Revolut, µε έδρα το Λονδίνο, η γερµανική N26, η βρετανική Monese και η ολλανδική bunq. Μακράν η πιο δραστήρια διεθνώς, η Revolut έχει στόχο τους 2 εκατοµµύρια Ελληνες πελάτες το 2026 (από περίπου 1,7 εκατ. σήµερα και περίπου
270.000 το 2021) και µεγαλύτερη διείσδυση σε τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες στην ελληνική αγορά. Η στρατηγική εστίαση της Revolut µε το άνοιγµα καταστήµατος στην Ελλάδα αναµένεται να επικεντρωθεί στο να την καθιερώσει όλο και περισσότερο ως τον κύριο λογαριασµό για τους Ελληνες πελάτες της. Και αυτό θα επιτευχθεί και µέσω µιας τοπικής οµάδας της neobank στην Ελλάδα, η οποία θα λανσάρει προϊόντα που θα δηµιουργηθούν αποκλειστικά για την ελληνική αγορά.
Κυριακάτικη Απογευματινή









