ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΜΠΙΡΗ
Σε ανοδική πορεία βρίσκεται η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου το 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία ταξινομήσεων έως και τον Οκτώβριο του έτους, που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου. Οι συνολικές ταξινομήσεις για το δεκάμηνο του 2025 φτάνουν τις 122.995, έναντι 117.705 την αντίστοιχη περίοδο του 2024, καταγράφοντας αύξηση 4,5%. Παρά τις διακυμάνσεις που παρουσιάζουν επιμέρους μήνες, η συνολική εικόνα δείχνει αγορά σε τροχιά ανάπτυξης, με σημαντικούς παίκτες να διατηρούν ή να ενισχύουν τις θέσεις τους και με νέα brands να εισέρχονται και να εμπλουτίζουν το τοπίο.
Η Toyota παραμένει σταθερά τα τελευταία χρόνια η κυρίαρχη μάρκα της ελληνικής αγοράς, καταγράφοντας 19.138 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 15,6% στο διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, αποτελώντας την πρώτη προτίμηση καταναλωτών.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Peugeot με 10.111 ταξινομήσεις και μερίδιο 8,2%.
Η Hyundai ακολουθεί με 8.778 ταξινομήσεις και ποσοστό 7,1%, διατηρώντας σταθερά υψηλές επιδόσεις.
Αμέσως μετά έρχονται η Suzuki με 8.100 ταξινομήσεις και μερίδιο 6,6%, η Opel με 6.764 και ποσοστό 5,5%, η Citroen/D.S. με 6.150 και μερίδιο 5,3%, η BMW με 6.116 και μερίδιο 5,1% και η Volkswagen με 5.362 ταξινομήσεις και ποσοστό 4,4%, που αποτελούν τις δυνάμεις που συγκροτούν τον βασικό κορμό της αγοράς.
Ακολουθούν οι Kia, Dacia, Renault και M.G., οι οποίες διατηρούν ποσοστά από 3% έως 4%, με την M.G. να συνεχίζει την ανοδική της διαδρομή με 3.950 ταξινομήσεις και μερίδιο 3,2% από 2.634 και μερίδιο 2,2% την ίδια περίοδο του 2024.
Το momentum της BMW
Σημειώνεται ότι η BMW, που κατατάσσεται στις premium μάρκες, διανύει ένα ισχυρό momentum στην Ελλάδα, δεδομένου πως εκτός του ότι βρίσκεται στην έβδομη θέση της κατάταξης των ταξινομήσεων, έχει αφήσει πολύ πίσω -στη 15η θέση- την Audi, η οποία αποτελεί άμεσα ανταγωνιστική μάρκα στην premium κατηγορία, με 2.993 ταξινομήσεις και μερίδιο 2,4%.
Επίσης, στην ίδια κατηγορία η Mercedes βρίσκεται στη 18η θέση από πλευράς αριθμού ταξινομήσεων, με 2.656 αυτοκίνητα και μερίδιο 2,2%. Εως και τον Οκτώβριο του 2022 η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική, όταν κυριαρχούσε η Mercedes, πάνω από BMW και Audi, ωστόσο από το 2023 και ύστερα η εικόνα άλλαξε δραστικά με ανατροπή των ισορροπιών.
Σε πτώση η Tesla
Την ίδια στιγμή, παγιώνεται η συρρίκνωση της Tesla στην Ελλάδα, η οποία ελλείψει ισχυρού ανταγωνισμού, κατά τα πρώτα χρόνια εισόδου της μάρκας στη χώρα μας, είχε αποσπάσει υπολογίσιμο μερίδιο. Ωστόσο, εν αντιθέσει με τον Οκτώβριο του 2024, όταν η μάρκα του Ιλον Μασκ είχε 1.647 ταξινομήσεις με μερίδιο 1,4%, το φετινό δεκάμηνο έχει ταξινομήσει 884 αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 0,7%, γεγονός δεικτικό της πτώσης των πωλήσεών της.
Ο Οκτώβριος του 2025 κινήθηκε σημαντικά ανοδικά σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι ταξινομήσεις του φετινού Οκτωβρίου ανήλθαν στις 10.763, έναντι 9.670 τον Οκτώβριο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 11,3%. Η επίδοση αυτή ενισχύει το συνολικό θετικό πρόσημο της χρονιάς και υποδηλώνει ότι η ζήτηση κινείται με μεγαλύτερη ένταση στο τελευταίο τρίμηνο.
Νέες μάρκες
Μέσα σε διάστημα ενός έτους, η ελληνική αγορά έχει εμπλουτιστεί με εννέα νέες μάρκες που δεν είχαν παρουσία στη χώρα μας πριν από ένα χρόνο. Ετσι, με βάση τα στοιχεία του Οκτωβρίου, πρώτη φορά καταγράφονται στα δίκτυα των εμπόρων ταξινομήσεις μαρκών όπως οι Dongfeng, Changan, Xpeng, Seres, Ineos, Leapmotor, Capron, Nio και Yudo, δείχνοντας ότι η αγορά εισέρχεται σε νέα φάση πολυμορφίας και αυξημένου ανταγωνισμού, ιδιαίτερα στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και των value-for-money προτάσεων. Πρόκειται για μάρκες οι οποίες στην πλειονότητά τους προέρχονται από την Κίνα. Σε ό,τι αφορά την κινεζική Leapmotor, αναπτύσσεται πανευρωπαϊκά σε συνεργασία με τον πολυεθνικό κολοσσό Stellantis, ενώ τη διανομή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στην ελληνική αγορά έχει αναλάβει η Italian Motion, η οποία έχει στο χαρτοφυλάκιό της μάρκες όπως Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep. Να θυμίσουμε ότι την αντιπροσώπευση και διανομή της premium κινεζικής μάρκας ηλεκτρικών Nio έχει αναλάβει η Μοτοδυναμική (Porsche, Yamaha, Toyota) από κοινού με τον κυπριακό όμιλο P.M. Tseriotis Ltd.
Να σημειωθεί ότι την Changan εισάγει στην Ελλάδα η Autohellas, του Ομίλου Βασιλάκη. Πρόκειται για κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με 21 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο και δραστηριότητα στον τομέα της αυτοκίνησης από το 1984. Σημειώνεται ότι η πρώτη έκθεση της Changan δημιουργήθηκε στη λεωφόρο Κηφισίας στο Χαλάνδρι. Αντίστοιχα, η επίσης κινεζική Dongfeng εισάγεται στην ελληνική αγορά από τον Ομιλο Σπανού και επίσης πρόκειται για μία αυτοκινητοβιομηχανία με 56 χρόνια παρουσίας στον χώρο αυτό, η οποία πρώτη φορά δραστηριοποιείται στη χώρα μας. Η Σπανός έχει επίσης αναλάβει και την αντιπροσωπεία της κινεζικής μάρκας Seres.
Η εικόνα της αγοράς το 2025 αποτυπώνει μια δυναμική περίοδο αλλαγών, όπου οι παραδοσιακοί πρωταγωνιστές ενισχύουν τη θέση τους, οι ανερχόμενες μάρκες διεκδικούν μερίδιο και νέοι παίκτες εμπλουτίζουν το ανταγωνιστικό περιβάλλον, διαμορφώνοντας ένα νέο σκηνικό για την ελληνική αυτοκίνηση.
Εφημερίδα «Κυριακάτικη Απογευματινή»








