Κεφαλογιάννη: Χρονιά-ρεκόρ το 2025 για τον ελληνικό τουρισμό

Αύξηση εσόδων 9% στο εννεάμηνο, ενίσχυση αφίξεων και νέες διεθνείς αγορές στο επίκεντρο της στρατηγικής
12:25 - 21 Δεκεμβρίου 2025
Η Όλγα Κεφαλογιάννη

Ως νέα χρονιά-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό διαμορφώνεται το 2025, με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν ότι η χώρα οδεύει προς ακόμη ένα ιστορικό ρεκόρ. Τα δεδομένα του εννεαμήνου Ιανουαρίου–Σεπτεμβρίου αποτυπώνουν ισχυρή αναπτυξιακή πορεία, κυρίως στο σκέλος των ταξιδιωτικών εισπράξεων, οι οποίες ξεπέρασαν τα 20 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, που έως σήμερα θεωρούνταν χρονιά αναφοράς.

Την ίδια περίοδο, οι διεθνείς αφίξεις ενισχύθηκαν κατά 4%, ενώ θετικά κινήθηκε και η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, ενισχύοντας την αισιοδοξία για το τελικό αποτέλεσμα της χρονιάς.

«Η Ελλάδα στους 10 κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως»

Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνει η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Όπως τονίζει, «η Ελλάδα είναι μέσα στους 10 πλέον επισκέψιμους προορισμούς παγκοσμίως», προσθέτοντας ότι τα μηνύματα από τη διεθνή αγορά για το 2026 είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Σύμφωνα με την ίδια, έχουν ήδη ανακοινωθεί νέες αεροπορικές συνδέσεις, όπως οι απευθείας πτήσεις Dallas–Αθήνα και Νέο Δελχί–Αθήνα, αλλά και νέα πακέτα διακοπών για προορισμούς όπως η Θεσσαλονίκη, η ηπειρωτική Ελλάδα και το Βόρειο Αιγαίο.

Ενίσχυση χειμερινού τουρισμού και αγορών υψηλής αξίας

Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται και στη σταδιακή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης τους χειμερινούς και «πλάγιους» μήνες επιβεβαιώνει, σύμφωνα με το Υπουργείο Τουρισμού, ότι η Ελλάδα εξελίσσεται σε προορισμό τεσσάρων εποχών.

Ξεχωριστή δυναμική παρουσιάζει η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Στο εννεάμηνο του 2025 καταγράφηκε αύξηση περίπου 12% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις και 5,6% στις αφίξεις από τις ΗΠΑ, ενώ η αεροπορική συνδεσιμότητα ενισχύθηκε περαιτέρω, με 103 απευθείας πτήσεις από μεγάλα αμερικανικά αστικά κέντρα.

Στόχος η ποιοτική και βιώσιμη ανάπτυξη

Η στρατηγική του υπουργείου δεν περιορίζεται στην αύξηση των αφίξεων. Όπως υπογραμμίζει η κ. Κεφαλογιάννη, κεντρικός στόχος είναι η ποιοτική και βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού, με σεβασμό στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και με δίκαιη επιστροφή του οφέλους στις τοπικές κοινωνίες.

Στο πλαίσιο αυτό, προωθούνται δράσεις για την ενίσχυση νέων αγορών, όπως η Ινδία –από όπου αναμένονται οι πρώτες απευθείας πτήσεις στις αρχές του 2026– αλλά και η Ανατολική Ασία (Νότια Κορέα, Ιαπωνία) και η Μέση Ανατολή.

Ψηφιακή προβολή και γαστρονομία στο προσκήνιο

Σημαντικός άξονας της πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού είναι η αναβάθμιση της ψηφιακής παρουσίας της χώρας. Έως το 2026 ολοκληρώνεται ο επανασχεδιασμός της επίσημης ταξιδιωτικής πύλης Visitgreece.gr, η οποία θα αξιοποιεί τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και επαυξημένης πραγματικότητας.

Παράλληλα, ενισχύεται η προβολή ειδικών μορφών τουρισμού –από τον θαλάσσιο και τον αγροτουρισμό έως τον τουρισμό υγείας και τον χειμερινό τουρισμό– ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στη γαστρονομία, με την επέκταση της συνεργασίας του ΕΟΤ με τον οδηγό Michelin Guide σε νέους προορισμούς.

Νομοθετικές παρεμβάσεις και χωροταξικός σχεδιασμός

Το 2025 συνοδεύτηκε και από σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες. Μεταξύ άλλων, θεσμοθετήθηκε νέο σύστημα αξιολόγησης ξενοδοχείων με βάση την περιβαλλοντική τους απόδοση, καθώς και πλαίσιο ελάχιστων προδιαγραφών για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Παράλληλα, προωθείται το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό. Όπως επισημαίνει η υπουργός, έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση για τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση και βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη επιβάρυνσης των περιοχών Natura 2000, πριν από την τελική υπογραφή της.

Ανθρώπινο δυναμικό: η μεγάλη πρόκληση

Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο ζήτημα της έλλειψης προσωπικού στον τουρισμό. Το υπουργείο προχωρά σε ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, με προγράμματα επανειδίκευσης για περισσότερους από 18.000 ωφελούμενους και παρεμβάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.

Στόχος, όπως τονίζεται, είναι ο τουρισμός να αποτελέσει μια ελκυστική και βιώσιμη επιλογή καριέρας, στηρίζοντας μακροπρόθεσμα την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.