Καραμανλής: «Θέτω τον εαυτό μου στην κρίση της Δικαιοσύνης»

Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής μίλησε στο βήμα της Βουλής, επί των τριών προτάσεων για τη σύσταση προανακριτικής για τα Τέμπη
18:28 - 18 Ιουνίου 2025

Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής μίλησε στο βήμα της Βουλής, επί των τριών προτάσεων για τη σύσταση προανακριτικής για τα Τέμπη. «Μας σημάδεψαν όλους οι εικόνες αλλά έγινα και πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης που μετατράπηκε σε εκμετάλλευση. Όσες επιθέσεις όμως και αν δέχτηκα δεν ανταπάντησα δεν αντιπαρατέθηκα», δήλωσε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Οι δηλώσεις του Κ. Καραμανλή

«Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Την οδύνη που με συντάραξε όταν αντίκρισα τον τόπο τραγωδίας, βαγόνια. Τα δάκρυά μου ήταν αληθινά. Οι εικόνες αυτές είναι ζωντανές μέσα μου. Δεν περνά μέρα. Μας σημάδεψαν όλους οι εικόνες αλλά έγινα και πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης που μετατράπηκε σε εκμετάλλευση. Όσες επιθέσεις όμως και αν δέχτηκα δεν ανταπάντησα δεν αντιπαρατέθηκα. Ακόμα κι όταν η συνειδητή απουσία μου από ΜΜΕ πριν ολοκληρώσει το έργο του ο ανακριτής παρερμηνεύτηκε ως ενοχή» συνέχισε ο κ. Καραμανλής.

«Δικαιοσύνη θέλουμε όλοι και πρώτα από όλα οι συγγενείς. Αλλά θέλω κι εγώ. Σας λέω ξεκάθαρα στηρίζω απόλυτα πρόταση ΝΔ για σύσταση προανακριτικής και ζητώ να κάνουν και οι βουλευτές και θέτω εαυτό μου ενώπιον της δικαιοσύνης», πρόσθεσε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής υπερασπίστηκε τις αποφάσεις του σχετικά με τον ΟΣΕ, δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι “το δυστύχημα των Τεμπών δεν έγινε γιατί δεν βάλαμε λεφτά στον σιδηρόδρομο”. Ο κ. Καραμανλής ζήτησε για ακόμη μια φορά την παραπομπή του σε προανακριτική επιτροπή, τονίζοντας ότι επιθυμεί την κρίση της δικαιοσύνης.

Απαντήσεις για τον σταθμάρχη και τις προσλήψεις στον ΟΣΕ

Αναφερόμενος στον σταθμάρχη της 28ης Φεβρουαρίου 2023, ο πρώην υπουργός διευκρίνισε ότι “δεν ήταν ρουσφέτι”. Όπως εξήγησε, επρόκειτο για δημόσιο υπάλληλο που μετατάχθηκε στον ΟΣΕ μέσω κινητικότητας, ενώ από τις 18 θέσεις που προκηρύχθηκαν εμφανίστηκαν μόνο δύο υποψήφιοι.

“Ως υπουργός δεν κώφευσα όπως με κατηγορούν, δεν αδιαφόρησα στις εκκλήσεις και επιστολές”, τόνισε ο κ. Καραμανλής. “Προσπάθησα να αντιμετωπίσω συνέπειες εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου. Ενίσχυσα με 417 θέσεις εργασίας και 400 εκατ. ευρώ.”

Υπερασπιζόμενος την πολιτική του, ο πρώην υπουργός παρουσίασε τα επιχειρήματά του:

• Κίνηση εντός των επιτρεπόμενων δημοσιονομικών ορίων
• Επίλυση του προβλήματος του μεγάλου χρέους του ΟΣΕ
• Διοχέτευση συνολικά 400 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ μεταξύ 2019 και 2023
• Αδυναμία ανατροπής προβλημάτων δεκαετιών σε 3,5 χρόνια

“Δεν ζήτησε κανείς να κλείσει ο σιδηρόδρομος. Πώς θα έκλεινε όμως όταν, από τις 31 Ιανουαρίου 2023, είχε πιστοποιητικό ασφαλείας από τη ΡΑΣ”, διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής.

Αποφάσεις για την 717 και τήρηση νομιμότητας

Σχετικά με την υλοποίηση της 717, ο πρώην υπουργός εξήγησε ότι καθυστερούσε 10 χρόνια. “Δώσαμε παρατάσεις, δεν υπήρχε άλλη λύση. Πήρα επάνω μου την απόφαση να ολοκληρωθεί η 717. Τήρησα απόλυτα τη νομιμότητα και για αυτό ζητώ την κρίση της δικαιοσύνης”, συμπλήρωσε.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην “αποχώρηση των δύο σταθμαρχών πριν τη λήξη της βάρδιάς τους”, τονίζοντας ότι ως υπουργός Μεταφορών τήρησε την νομιμότητα. “Ως υπουργός ανέλαβα την αντικειμενική πολιτική ευθύνη. Τα Τέμπη δεν συνέβησαν γιατί παρανομήσαμε”, δήλωσε.

Προτού ολοκληρώσει την ομιλία του, ο πρώην υπουργός εξέφρασε την κριτική του για την ελληνική πολιτική: “Στα Τέμπη είδαμε ξανά τις παθογένειες της ελληνικής πολιτικής. Το ψέμα, το μίσος, τον φθόνο”.

Κατέληξε ζητώντας για ακόμα μία φορά από την κυβερνητική πλειοψηφία να τον παραπέμψουν σε προανακριτική επιτροπή, επιμένοντας στην επιθυμία του για κρίση από τη δικαιοσύνη.