Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, τόνισε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ότι δεν θα επιτραπεί κανείς να αισχροκερδήσει με οποιονδήποτε τρόπο εις βάρος των πολιτών σε ό,τι αφορά τις τιμές στην αγορά. Η κυβέρνηση επιδιώκει τη μείωση τιμών καυσίμων και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παρά τις διεθνείς προκλήσεις.
Μείωση τιμών καυσίμων παρά την ενεργειακή ανασφάλεια
Όπως σημείωσε ο υπουργός, παρά την παγκόσμια ενεργειακή ανασφάλεια που προκαλούν οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, η πτώση της τιμής του πετρελαίου πρέπει να αποτυπωθεί άμεσα στην αγορά. Η μείωση τιμών καυσίμων θα λειτουργήσει προς όφελος της κοινωνίας και θα στηρίξει τους Έλληνες πολίτες.
Σημαντική μείωση στις τιμές ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι μετά τη συνεχή αύξηση τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια την περίοδο 2017-2024, φέτος η κυβέρνηση όχι μόνο απέτρεψε νέα αύξηση 15%, όπως είχαν προαναγγείλει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά πέτυχε και μειώσεις που φτάνουν έως και 32%. Η μείωση τιμών ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αποτελεί σημαντική ανακούφιση για τους πολίτες.
Οικονομικοί τομείς που στηρίζουν το ΑΕΠ της χώρας
Η ναυτιλία, ο τουρισμός, οι υπηρεσίες και το real estate δίνουν αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο ποσό εσόδου στο ΑΕΠ της χώρας. Τα έσοδα αυτά χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να κάνει κοινωνική πολιτική και να στηρίξει τους Έλληνες πολίτες με μέτρα όπως η μείωση τιμών καυσίμων.
Γεωπολιτικές εξελίξεις και ελληνόκτητα πλοία
Αναφερόμενος στις γεωπολιτικές εξελίξεις σε Ιράν και Ισραήλ, ο Κικίλιας δήλωσε ότι βρίσκονται ελληνόκτητα πλοία στην ευρύτερη περιοχή του Περσικού Κόλπου και σε μικρότερο αριθμό περνούν τα στενά του Ορμούζ. Για να είμαστε ασφαλείς και σοβαροί, πρέπει να περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση στα επόμενα 24ωρα.
Ο υπουργός εξέφρασε τη θλίψη του για τις απώλειες αμάχων και το περιστατικό με τον Ορθόδοξο Ναό στη Συρία και την τραγική κατάληξη με τους χριστιανούς.
Διπλωματικές προσπάθειες για αποκλιμάκωση
Μιλώντας για την ευρύτερη αστάθεια, ο Κικίλιας επισήμανε ότι η Ελλάδα προσπαθεί με όλες τις δυνάμεις που διαθέτει να συμβάλει σε διπλωματικό επίπεδο στην αποκλιμάκωση της κατάστασης. Το Ισραήλ δίνει μάχη επιβίωσης, καθότι το καθεστώς των Μουλάδων στο Ιράν ζητά τον αφανισμό του. Οι περιφερειακές συγκρούσεις εμπλέκουν και την Τουρκία και τη χώρα μας, εμπλέκουν όλη τη γειτονιά.
Μεταναστευτικές ροές και επιχειρήσεις διάσωσης
Σχετικά με τις αυξημένες μεταναστευτικές ροές στη Γαύδο και το νότιο μέτωπο της Κρήτης, ο Κικίλιας υπογράμμισε τη δυσκολία των επιχειρήσεων σε ανοιχτή θάλασσα, μακριά από τα παράλια. Στα 100 ή 200 ναυτικά μίλια στο Λιβυκό πέλαγος, που είναι ανοιχτή θάλασσα, δεν μπορούν να γίνουν επιχειρήσεις ανάλογες με αυτές που γίνονται στο βόρειο Αιγαίο.
Εκεί, η Frontex και το ελληνικό λιμενικό έχουν μόνο μία δυνατότητα: να διασώσουν και τίποτε άλλο. Γι’ αυτό, σωστά ο Πρωθυπουργός είπε ότι πέρα από τα 12 ναυτικά μίλια, εκεί που είναι τα διεθνή ύδατα, θα επιχειρούν και φρεγάτες για να περάσει ένα μήνυμα στους διακινητές.
Η λύση παραμένει αυτή που εφάρμοσε η Ιταλία και η Μάλτα. Ο κ. Γεραπετρίτης θα ταξιδέψει σύντομα στη Λιβύη για να γίνει συμφωνία με τις Λιβυκές αρχές, έτσι ώστε να μπορούμε να περιπολούμε σε αυτά τα μίλια κοντά στις ακτές τους και να τους ειδοποιούμε, προκειμένου αυτοί να παρεμποδίζουν τις ροές και να τις παίρνουν πίσω.
Τουρκική επιρροή και προσφορά Λιμενικού Σώματος
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στη γεωπολιτική επιρροή της Τουρκίας στη Λιβύη, τονίζοντας ότι τον τουρκικό παράγοντα τον βλέπουμε και τον παρακολουθούμε σε σχέση με το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο.
Κλείνοντας, εξήρε την προσφορά των ανδρών και γυναικών του Λιμενικού Σώματος: Παίρνουν κάτι παραπάνω από 1000 ευρώ, παλεύουν μέσα στα κύματα με πατριωτισμό και αξιοπρέπεια και φυλάσσουν τα θαλάσσια σύνορά μας.