Παρ’ ολίγον σκάνδαλο µε το µεταφορικό ισοδύναµο

Οι πρωτοβουλίες του πρώην υφυπουργού Γιάννη Παππά, που µπλόκαραν στο παρά πέντε «νέο ΟΠΕΚΕΠΕ» στο υπουργείο Ναυτιλίας, και οι έλεγχοι στην Κρήτη
08:33 - 7 Ιουλίου 2025
«Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι εργαλείο κοινωνικής δικαιοσύνης, όχι πεδίο για πελατειακές διευθετήσεις. Η απόφαση μου για αυστηρούς διοικητικούς ελέγχους ήταν πράξη ευθύνης», δηλώνει στην «Κυριακάτικη Απογευματινή» ο βουλευτής Δωδεκανήσων της Ν.Δ., Γιάννης Παππάς

Eναν µικρό ΟΠΕΚΕΠΕ προσπάθησαν να στήσουν κυρίως Κρητικοί στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, µε απώτερο σκοπό να αποσπάσουν χρήµατα από τον κρατικό κορβανά, αυτή τη φορά όµως από τη δράση του µεταφορικού ισοδύναµου. Ωστόσο, οι προσπάθειές τους έπεσαν στο κενό, καθώς αρχικά ο βουλευτής ∆ωδεκανήσων της Ν.∆. και πρώην υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Παππάς, όταν ανέλαβε τα καθήκοντα του υφυπουργού Ναυτιλίας τον Ιούνιο του 2023, εντόπι σε την «κοµπίνα» που είχε πάει να στηθεί και µε συντονισµένες κινήσεις, σε συνεργασία και µε τη Γενική Γραµµατεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, τον γενικό γραµµατέα κ. Κουτουλάκη, κατάφερε εγκαίρως να εντοπίσει και να µπλοκάρει τους ΑΦΜ που θεωρούνταν ύποπτοι. Πληροφορίες ανα φέρουν ότι η «περίεργη περίοδος» αφορούσε το µετα διαπίστωσε ότι τα 35.000.000 ευρώ για τις επιχειρήσεις είχαν εκτοξευθεί σε πάνω από 95 εκατ. ευρώ. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι αποφάσισε να διενεργηθεί έκτακτος διοικητικός έλεγχος σε όλες τις επιχειρήσεις που αιτούνταν επιδότηση άνω των 2.000 ευρώ.

Ανοιχτή γραµµή µε Μαξίµου

Ο κ. Παππάς ήρθε σε συνεννόηση µε τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Οικονοµίας και Οικονοµικών, Νίκο Πα παθανάση. Μάλιστα ήταν σε ανοιχτή γραµµή για κάθε ενέργεια µε τους συναρµόδιους υπουργούς Οικονοµι κών και Ναυτιλίας, ενώ υπήρξε και επικοινωνία µε το Μέ γαρο Μαξίµου. Ετσι λοιπόν στα µέσα Απριλίου τα ποσά διαµορφώθηκαν ως εξής: Οι περίπου 10.500 αιτήσεις λιτική ηγεσία του υπουργείου, τον πρώην υπουργό κ. Στυλιανίδη, αλλά και τον νυν, κ. Κικίλια, για την πορεία των ελέγχων που διενεργεί ο ΕΦΕΠΑΕ για λογαριασµό του υπουργείου Ναυτιλίας. Ενας έλεγχος ο οποίος, σύµ φωνα µε πληροφορίες, αναµένεται να ολοκληρωθεί το αµέσως επόµενο διάστηµα και τα ευρήµατά του είναι άκρως ενδιαφέροντα και ουσιαστικά. Βέβαια, πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας δεν αποκλείουν και το ενδεχόµενο αναδροµικών ελέγχων, όπου αυτοί είναι απαραίτητοι και υπάρχουν ενδείξεις τέλεσης αξιόποινων αδικηµάτων. Αν αυτά έχουν τελεστεί, αρµόδιες να τα εξετάσουν είναι οι δικαστικές Αρχές.  Η περίπτωση του υπουργείου Ναυτιλίας, όπου το ∆ηµόσιο γλίτωσε την καταβολή πολλών εκατοµµυρίων ευρώ σε επιχειρήσεις που επε δίωκαν να τις λάβουν µε µη νόµιµο τρόπο, ανα δεικνύει τη θετική πλευ ρά της πολιτικής και της ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης, όπου, όταν υπάρχει βού ληση, τέτοια φαινόµε να αντιµετωπίζονται στη ρίζα τους.

Σε δήλωσή του στην «Κυριακάτικη Απογευ µατινή» ο βουλευτής ∆ωδεκανήσων Γιάννης Παππάς τονίζει ότι «όταν ανέλαβα το χαρτοφυλάκιο του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είχα σαφή εντολή από τον πρω θυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, καθαρή συνείδηση για το καθήκον µου να προστατεύσω τους νησιώτες µας και τα χρήµατα του ελληνικού λαού. ∆εν µπορούσα να κλείσω τα µάτια σε όσα προέκυψαν από τους ελέγχους που διενεργήθηκαν. Το µεταφορικό ισοδύναµο είναι εργαλείο κοινωνικής δικαιοσύνης, όχι πεδίο για πελατειακές διευθετήσεις. Η απόφασή µου για αυστηρούς διοικητικούς ελέγχους ήταν πράξη ευθύνης, όχι επιλο γή. Η Πολιτεία οφείλει να στέκεται στο ύψος της, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για δηµόσιο χρήµα και ευαίσθητες κοινωνικές πολιτικές, και αυτό πράξαµε. Οι κάτοικοι των νησιωτικών περιοχών και ειδικά των ακριτικών δεν ζητούν χάρες, αλλά ισότητα και σεβασµό. Ο ελληνικός λαός απαιτεί διαφάνεια, λογοδοσία και αποτελέσµατα. Και σε αυτό το χρέος δεν έχουµε κανένα δικαίωµα να κάνουµε εκπτώσεις».

Κυριακάτικη Απογευματινή