Ζαχαράκη: Δημιουργούνται 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών

Η Σοφία Ζαχαράκη υπενθύμισε ότι από το 2019 έως σήμερα έχουν ήδη γίνει πάνω από 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή
15:41 - 25 Ιουλίου 2025

Στη σύσταση 1.200 νέων οργανικών θέσεων για ψυχολόγους (600) και κοινωνικούς λειτουργούς (600) προχωρά το Υπουργείο Παιδείας, με στόχο την παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε 3.000 σχολικές μονάδες. Η ρύθμιση περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου και θα εφαρμοστεί από τη σχολική χρονιά 2025-2026.

Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη υπογράμμισε πως από το 2019 έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή, ενώ τα νέα μέτρα ενισχύουν την υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών στην καθημερινότητα του σχολείου.

700 οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ – Παράλληλη στήριξη στο ολοήμερο

Το σχέδιο νόμου προβλέπει επίσης 700 νέες οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς στα ΚΕΔΑΣΥ, με στόχο την ενίσχυση των υπηρεσιών διάγνωσης και υποστήριξης μαθητών με ειδικές ανάγκες.

Παράλληλα, επεκτείνεται η δυνατότητα παροχής παράλληλης στήριξης στο ολοήμερο σχολείο, κάτι που εφαρμόζεται για πρώτη φορά, καθώς και η θεσμοθέτηση τμημάτων ένταξης στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Ρεκόρ δημιουργίας νέων τμημάτων ένταξης

Η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με τη δημιουργία 3.448 νέων τμημάτων ένταξης σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, αριθμός ο μεγαλύτερος που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα.

Όπως δήλωσε η Σοφία Ζαχαράκη:

«Η ένταξη δεν είναι προνόμιο, αλλά δικαίωμα. Και αυτό το δικαίωμα δεν μπορεί να σταματά το μεσημέρι ούτε να περιορίζεται στη γενική παιδεία».

Ενίσχυση του θεσμού του σχολικού νοσηλευτή

Από τον Σεπτέμβριο, ενισχύεται η παροχή υπηρεσιών σχολικού νοσηλευτή, με δυνατότητα υποστήριξης περισσότερων μαθητών, ακόμη και σε δύο κοντινά σχολεία σε απόσταση έως 100 μέτρων, από τους 2.000 σχολικούς νοσηλευτές που ήδη υπηρετούν.

Άλλες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου

Το νέο νομοσχέδιο περιλαμβάνει επιπλέον:

Απρόσκοπτη χρηματοδότηση για βιβλία ξένων γλωσσών από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να διασφαλιστεί η καθολική κάλυψη.

Ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, με παράταση θητείας εκπαιδευτικών και μηχανισμό διάχυσης καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού, με παράταση του ειδικού επιμισθίου στους Συντονιστές Εκπαίδευσης.

Αναβάθμιση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, μέσω νέου οργανογράμματος, ενίσχυσης της διαφάνειας και της λογοδοσίας.

Στρατηγική για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ). Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι η ΕΕΚ αποτελεί ισότιμη επιλογή, «όχι λύση ανάγκης», προσθέτοντας:

Απλοποιείται η λειτουργία των ΚΕΕΚ,

Διευρύνεται η γεωγραφική κάλυψη,

Ενισχύονται οι διασυνδέσεις με την τοπική αγορά εργασίας,

Καταργούνται θεσμοί που δεν απέδωσαν.

Η στρατηγική της ΕΕΚ συνοψίζεται, σύμφωνα με την υπουργό, σε τρεις λέξεις:
Ευελιξία – Σύνδεση – Αξιοπιστία.