Προσωπική δέσμευση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών. Ζήσαμε το τελευταίο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης άφησε αιχμές για τους προκατόχους του, αναφερόμενος στους συρμούς του μετρό που δεν διαθέτουν κλιματισμό και τις ημέρες του καύσωνα σημειώθηκε το περιστατικό του οδηγού που λιποθύμησε μέσα στην καμπίνα.
«Στην Ελλάδα, λοιπόν, κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα να παραγγείλει συρμούς πολλών εκατομμυρίων χωρίς κλιματισμό. Καλό είναι να ζητηθεί ο λόγος και απ’ αυτούς, κάποια στιγμή», είπε με αυστηρότητα και εξήγησε ότι για τη λύση του προβλήματος θα απαιτηθεί να θυσιαστεί η συχνότητα των δρομολογίων. «Θα πάμε σε μέτρα ανακαίνισης συρμών. Δηλαδή θα βγαίνουν από το δίκτυο κάποιοι συρμοί – αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συχνότητα, θέλω να είμαι καθαρός», είπε, αφού εξήγησε πως σε κάποια βαγόνια στον ΗΣΑΠ που είναι νεότερα και έχουν κλιματισμό -πέραν των συρμών που είναι από το 1980 και δεν έχουν κλιματισμό- ο κλιματισμός δεν αποδίδει, γεγονός που οφείλεται στο ότι ο κόσμος ανοίγει τα παράθυρα, δεδομένου ότι οι συρμοί δεν κινούνται υπόγεια, ενώ σημείωσε ότι στο μετρό στις Γραμμές 2 και 3 από τους 52 συρμούς που είναι σε λειτουργία, οι 32 έχουν κλιματισμό.
Κάθε Σάββατο
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανακοίνωσε πως η 24ωρη λειτουργία του μετρό κάθε Σάββατο θα ξεκινήσει στις 13 Σεπτεμβρίου. «Οι εργαζόμενοι των ΜΜΜ βάζουν πλάτη και τους ευχαριστώ πολύ και θα ζοριστούν για να βγάλουν τις βάρδιες συντήρησης. Βγαίνουμε με το υφιστάμενο προσωπικό, είμαστε και σε συνεννόηση μαζί τους, θα γίνουν προσλήψεις και θα ανταμειφθούν οικονομικά για την εργασία που θα προσφέρουν τις νυχτερινές ώρες, όταν όλοι εμείς θα είμαστε έξω για διασκέδαση». Σημείωσε πως εξετάζουν να εφαρμοστεί η 24ωρη λειτουργία του Σαββάτου και στη Θεσσαλονίκη, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά.
Πώς θα γίνει η σταδιακή κατάργηση και απόσυρση των τρόλεϊ από τους δρόμους της Αττικής
Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης εξήγησε αναλυτικά πώς θα γίνει η σταδιακή κατάργηση και απόσυρση των τρόλεϊ από τους δρόμους της Αττικής. Το τέλος των τρόλεϊ θα δοθεί στις εξής 2 φάσεις:
-Ξήλωμα καλωδίων και στύλων σε Αθήνα και Πειραιά, πέρα από μεγάλους κεντρικούς δρόμους όπως η Συγγρού, όπου θα πυκνώσουν τα δρομολόγια
-Αγορά νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ.
Όπως εξήγησε, στον προγραμματισμό προβλεπόταν η αγορά νέων οχημάτων, που αναιρέθηκε, καθώς το δίκτυο (καλώδια και στύλοι) χρειάζεται να αναβαθμιστεί, κάτι που έχει αυξημένο κόστος. Έπειτα από έρευνα και συνεκτιμήσεις της υφιστάμενης κατάστασης, αποφασίστηκε η λύση της κατάργησης του συγκεκριμένου μέσου μεταφοράς.
Εφημερίδα Απογευματινή