Σημαντική διεύρυνση γνωρίζει το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα», καθώς η κυβέρνηση ανακοινώνει πως το σχολικό έτος 2025-2026 θα διανεμηθούν πάνω από 231.000 μερίδες καθημερινά σε 1.918 σχολικές μονάδες, σε 153 δήμους της χώρας.
Όπως ανέφερε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνα Μιχαηλίδου, μετά την υπογραφή της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, στόχος είναι η καθολική κάλυψη ευάλωτων μαθητικών πληθυσμών με ποιοτικά, ζεστά γεύματα, που θα παρέχονται δωρεάν.
Αύξηση 112% στον προϋπολογισμό – Διπλασιασμός σχολείων
Η κ. Μιχαηλίδου υπογράμμισε ότι το πρόγραμμα διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2019, καθώς:
Το 2019 κάλυπτε το 23,6% των σχολείων, ενώ σήμερα καλύπτει το 45% των δημοτικών
Το ποσοστό των μαθητών που σιτίζονται μέσω του προγράμματος αυξήθηκε από 25,6% στο 47%
Ο ετήσιος προϋπολογισμός αυξήθηκε από 54 εκατ. ευρώ το 2019, σε 115 εκατ. ευρώ το 2025 (+112,3%)
Η διεύρυνση του προγράμματος αφορά και την ένταξη 53 νέων δημοτικών σχολείων, με κοινωνικοοικονομικά κριτήρια: λαμβάνονται υπόψη εισοδηματικοί δείκτες, επίπεδα ανεργίας και χαρακτηριστικά των περιοχών (ακριτικές, νησιωτικές, δυσπρόσιτες).
Γεύματα με θρεπτική αξία – Έμφαση στην αλληλεγγύη
Η υπουργός χαρακτήρισε το πρόγραμμα «θεσμό αλληλεγγύης» για τη μαθητική κοινότητα και τόνισε τη συμβολή του στην καθημερινή στήριξη της ελληνικής οικογένειας:
«Είναι πολύ σημαντικό για τους γονείς να γνωρίζουν ότι το μεσημεριανό γεύμα του παιδιού τους καλύπτεται από την Πολιτεία. Αυτή η μέριμνα αποτελεί μέρος της πολιτικής μας για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος και είναι εθνική προτεραιότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, τα σχολικά γεύματα θα είναι υψηλής θρεπτικής αξίας, ενώ η διανομή θα διαμορφώσει ένα κοινό σχολικό τραπέζι που ενισχύει την κοινωνική ένταξη και την ισότητα μεταξύ των μαθητών.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει την περαιτέρω επέκταση του προγράμματος, ώστε να καλύψει το σύνολο των δημοτικών σχολείων στα επόμενα έτη. Ταυτόχρονα, δίνεται έμφαση στη διατροφική ποιότητα, με στόχο την προώθηση υγιεινών διατροφικών προτύπων από την παιδική ηλικία.