Την επιλογή μιας πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής επί ημερών του και πιο συγκεκριμένα το άνοιγμα στην Κίνα υπερασπίστηκε ο Κώστας Καραμανλής, στη σκιά της σύγκρουσης που σοβεί ανάμεσα σε Ουάσινγκτον και Πεκίνο για τα ελληνικά λιμάνια και ειδικότερα αυτό του Πειραιά. Ο πρώην πρωθυπουργός στον σύντομο χαιρετισμό κατά τη βράβευσή του από το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο έκανε εκτενή αναφορά στην περίοδο εκείνη, όταν το 2006 υπογράφηκε η Ολοκληρωμένη Στρατηγική Εταιρική Σχέση με την κινεζική πλευρά, που οδήγησε στην παραχώρηση του Πειραιά στην Cosco. Απέδωσε δε το μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον για την εκμετάλλευση των ελληνικών λιμανιών σε εκείνη την πολιτική κατεύθυνση. «Σήμερα το λιμάνι του Πειραιά είναι το όγδοο μεγαλύτερο στον κόσμο, τρίτο στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο στη Μεσόγειο. Το γεγονός μάλιστα πως σήμερα εκδηλώνεται έντονη κινητικότητα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ανταγωνιστικών λιμενικών υποδομών είναι η καλύτερη απόδειξη της επιτυχίας εκείνης της πολιτικής επιλογής».
Kαι μπορεί ο Κώστας Καραμανλής να ήταν αρκετά φειδωλός, αποφεύγοντας να αναφερθεί σε γεωπολιτικές συγκρούσεις και ανταγωνισμούς, η παρουσία του ωστόσο στο Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο και μάλιστα αυτές τις ημέρες, που γίνεται ο… χαμός μεταξύ Αμερικανών και Κινέζων, υποδηλώνει ότι κινείται σε άλλο μήκος κύματος. Θεωρώντας προφανώς, όπως και κατά τη διακυβέρνησή του, ότι η Ελλάδα δεν θα πρέπει να είναι προσδεμένη σε ένα μόνο άρμα. «Η κυβέρνησή μας είχε μια πολυδιάστατη προσέγγιση στην εξωτερική πολιτική, με έμφαση στην οικονομική διπλωματία και με σκοπό να καταστήσουμε την Ελλάδα στρατηγικό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε εκτενώς στο άνοιγμα προς την Κίνα. «Ο στόχος ήταν να γίνει η Ελλάδα κύρια πύλη εισόδου κινεζικών προϊόντων προς τα Βαλκάνια και τις ευρωπαϊκές αγορές. Δεύτερος στόχος ήταν η πιθανή συναρμολόγηση κινεζικών προϊόντων πριν από την είσοδό τους στις αγορές αυτές, σε εργοστάσια που θα εγκαθίσταντο στην Ελλάδα. Και ο τρίτος στόχος ήταν η μεταφορά των προϊόντων αυτών στις διεθνείς αγορές μέσω ελληνόκτητων πλοίων», ανέφερε.
Εφημερίδα Απογευματινή











