Αιχμές κατά του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά άφησε η Ντόρα Μπακογιάννη, με αφορμή τη στάση της ΝΔ στο δημοψήφισμα του 2015.
Μιλώντας στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος, η πρώην υπουργός Εξωτερικών και βουλευτής Χανίων της ΝΔ χαρακτήρισε «ιστορικό λάθος» τη συμμετοχή της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης στη διαδικασία, υποστηρίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο νομιμοποιήθηκε ένα δημοψήφισμα που, κατά την ίδια, ήταν «παρωδία».
«Κατά τη γνώμη μου, ήταν ιστορικό δικό μας λάθος ότι, στην προσπάθειά μας να μείνει η Ελλάδα στην Ευρώπη, το νομιμοποιήσαμε με τη συμμετοχή μας», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Μπακογιάννη.
Διαφωνία και για την εξαετή θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας
Παράλληλα, η πρώην υπουργός διαφοροποιήθηκε και από την κυβερνητική πρόταση για αλλαγή στη θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας, από δύο πενταετείς θητείες σε μία εξαετή. Όπως είπε, δεν βλέπει λόγο να τροποποιηθεί η ισχύουσα συνταγματική διάταξη.
Η κ. Μπακογιάννη διευκρίνισε ότι κάθε βουλευτής έχει υποχρέωση να καταθέτει τις απόψεις και τις προτάσεις του, σημειώνοντας: «Δεν είμαι καθόλου σίγουρη για την εξαετή θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας». Όπως πρόσθεσε, το σημερινό σύστημα των δύο πενταετιών έχει αποδείξει τη χρησιμότητά του στο παρελθόν και μπορεί να παραμείνει ως έχει. «Δεν θεωρώ ότι έχουμε κανέναν λόγο να το αλλάξουμε, μπορούμε να παραμείνουμε με το ισχύον άρθρο του Συντάγματος», τόνισε.











