Πένθος στην εγχώρια πολιτιστική σκηνή για το τραγικό τέλος της καταξιωμένης ηθοποιού Σοφίας Σεϊρλή. Το νήμα της ζωής της κόπηκε αναπάντεχα την Κυριακή, στα 77, καθώς παρασύρθηκε από ισχυρά ρεύματα επιχειρώντας να κολυμπήσει από την παραλία Καμάρι προς το νησάκι του Αγίου Μηνά στους Φούρνους Ικαρίας. Εκεί όπου τερματίστηκε πρόωρα πρόπερσι η ζωή του 11χρονου γιου του συναδέλφου της, ηθοποιού Οδυσσέα Σταμούλη. Πνίγηκε… Όπως και εκείνη… Ήταν τέτοιες μέρες και τότε… Ένας «βαρύς» Αύγουστος...
«Βαρύς» όπως και η συγκλονιστική αφήγηση της συναδέλφου και επιστήθιας φίλης της, Κατερίνας Μαραγκού, όπου σταθήκαμε όλοι. Γιατί πρώτη φορά δεν την άκουσε: «Χτύπησε το τηλέφωνο στις 7. Ήταν η Τζένη από τους Φούρνους από το ταβερνάκι που τρώγατε με τη Ρένη Πιττακή και μου είπε κλαίγοντας: “Η φίλη σας η κυρία Σοφία Σεϊρλή πνίγηκε στο Καμάρι, έχει αναστατωθεί το νησί”. Δεν κατάλαβα, τα έχασα, λύθηκαν τα πόδια μου… Πώς; Αφού το μεσημέρι στις 12 μιλήσαμε και σου είπα: “Μην πάτε στο Καμάρι, να πάτε στο Πετροκοπιό ή στη Βιτσιλιά που πήγατε χθες”. Και μου είπες “μα να δούμε και κάτι άλλο”… Σου είπα: “Όχι σήμερα, έχει αέρα, θα έχει κύμα, είναι ανοιχτά εκεί, επικίνδυνα – πηγαίνετε σε άλλη παραλία. Δεν με άκουσες», περιγράφει. Απαρηγόρητη. Για να συνεχίσει με ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες: «Μου έλεγες: “Του χρόνου θέλω να έρθουμε μαζί στους Φούρνους, να τους εξερευνήσουμε – δεν μπορώ να κάθομαι σε ένα μέρος”. Γιατί δεν με άκουσες;
Δεν έχω λόγια – τα έχω χαμένα. Θα θυμάμαι πάντα τις εξορμήσεις, τους τσακωμούς, τα γέλια μας. Σε αποχαιρετώ με απέραντη θλίψη -δεν μπορώ να πω τίποτα άλλο- με μια φωτογραφία που σου έβγαλα από μια “εξερεύνησή” μας, όπως έλεγες, στο Οίτυλο στη Μάνη τον Ιούνιο του 2023 που σου άρεσε πολύ… Αντίο, Σοφούλα! Μέσα μου θα μείνει ένα μεγάλο παράπονο, πάντα με άκουγες… Σήμερα γιατί δεν το έκανες;».
Αξιοσημείωτη πορεία
Γεννημένη στην Αλεξάνδρεια την 1η/12/1947, διέγραψε αξιοσημείωτη πορεία, ιδίως ως θεατρική πρωταγωνίστρια. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και συνεργάστηκε με το Ελεύθερο Θέατρο, την Ελεύθερη Σκηνή, το Θεσσαλικό Θέατρο, τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, με την Εταιρεία Θεάτρου «Διπλούς Έρως», τον Θεατρικό Οργανισμό «Εποχή». Επίσης το Θέατρο «Αμόρε», το Θέατρο Τέχνης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος -το οποίο εξέφρασε με ανακοίνωσή του τη θλίψη για την απώλειά της, μνημονεύοντας κομβικούς σταθμούς στην καριέρα της-, με το Εθνικό Θέατρο, με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, το Από Μηχανής Θέατρο.
Συνεργάστηκε με λαμπρά ονόματα: Παντελής Βούλγαρης, Νικαίτη Κοντούρη, Αντώνης Καλογρίδης, Γιάννης Κακλέας, Θοδωρής Αμπαζής, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Νίκος Χατζόπουλος, Γιάννης Χουβαρδάς, Γιάννης Μόσχος. Από τις εμφανίσεις των τελευταίων ετών στο θέατρο διακρίθηκε για τις ερμηνείες της στο «Έγκλημα και τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, «Τερέζ Ρακέν» του Ζολά από τη Λίλλυ Μελεμέ και «Το χελιδόνι» του Κλούα με τη σφραγίδα της Ελένης Γκασούκα. Από τις τηλεοπτικές συμμετοχές της ξεχώρισε ως μοναχή Αυξεντία στο «Μαύρο Ρόδο» και μητέρα του Νίκου Κουρή στις «Άγριες μέλισσες». Τελευταία εμφάνισή της στη μικρή οθόνη ήταν προ δύο μηνών στο τηλεπαιχνίδι της ΕΡΤ «Τα τετράγωνα των αστέρων».
Καθηγήτρια Υποκριτικής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και Σεναρίου, ήθελε να μεταλαμπαδεύει τις γνώσεις της στους νέους, φερέλπιδες καλλιτέχνες. Παρότι, όπως έλεγε, «δεν ήμουν φτιαγμένη για οικογένεια», έφτασε τρεις φορές στον γάμο, δεν το αποφάσισε και συζητήθηκε για το ειδύλλιό της με τον σταρ της Γαλλίας Μισέλ Πικολί.
Εφημερίδα Απογευματινή