Έσπασε ρεκόρ η έκθεση μόδας στο Λούβρο

Πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι είδαν στο μουσείο ενδυματολογικά αντικείμενα και αξεσουάρ
14:00 - 28 Αυγούστου 2025

Ήταν μια έκθεση με ρίσκο, η οποία αποτέλεσε μέρος μιας προσπάθειας του περίφημου Μουσείου του Λούβρου στο Παρίσι να διευρύνει το κοινό του – πέρα από τους παραδοσιακούς φιλότεχνους. Ένα στοίχημα, που ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι επισκέφθηκαν την πρώτη έκθεση του Λούβρου αφιερωμένη στην υψηλή ραπτική, με τίτλο «Louvre Couture», η οποία ολοκληρώθηκε την Κυριακή.

Το διάσημο μουσείο του Παρισιού ανακοίνωσε ότι η έκθεση προσέλκυσε 1.059.000 επισκέπτες, και έγινε έτσι η δεύτερη πιο επισκέψιμη έκθεση στην ιστορία του Λούβρου – μετά την έκθεση για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι το 2019-2020, που είχε φτάσει τους 1.072.000 επισκέπτες.

Η μοναδική αυτή έκθεση συγκέντρωσε αριστουργήματα από το Τμήμα Διακοσμητικών Τεχνών του Λούβρου και σημαντικά κομμάτια από την ιστορία της σύγχρονης μόδας, από τη δεκαετία του 1960 έως το 2025.

Σε έναν εκθεσιακό χώρο σχεδόν 9.000 τετραγωνικών μέτρων, παρουσιάστηκαν περίπου 100 ενδυματολογικά αντικείμενα και αξεσουάρ, δανεισμένα από 45 οίκους μόδας και σχεδιαστές όπως οι Hubert de Givenchy, Thom Browne, Alexander McQueen, Karl Lagerfeld και John Galliano.

Η τολμηρή επιλογή να τοποθετηθούν κομψοτεχνήματα μόδας μέσα σε αίθουσες που φιλοξενούν διάσημα αντικείμενα τέχνης δημιούργησε μια διττή σχέση. Από τη μία, η μόδα παρουσιάστηκε ως μια αυτόνομη καλλιτεχνική γλώσσα, με δικά της σύμβολα, αισθητική και πολιτισμικό βάθος. Από την άλλη, αναδείχθηκε ποικιλοτρόπως ότι τα κομμάτια μόδας δεν είναι απλώς λειτουργικά αντικείμενα (ρούχα για να φορεθούν), αλλά φορείς πολιτισμικής σημασίας, ερμηνευτές εποχών και ποικίλων κοινωνικών αφηγήσεων.

Κάποια από τα ενδυματολογικά εκθέματα του Λούβρου

Και, βέβαια, η επιλογή των εκθεμάτων δείχνει ότι η μόδα, όταν υπερβαίνει τον ρόλο της ως εμπορεύσιμο προϊόν, μπορεί να σταθεί (κυριολεκτικά) δίπλα σε πίνακες του Βερμέερ ή σε γλυπτά του Ροντέν. Η μόδα, τελικά, είναι τέχνη που φοριέται.

«Βλέπουμε μια πραγματική άνθηση της μόδας στα μουσεία», δήλωσε η Καμίλ ντε Φορέστα, δημοπράτρια και αντιπρόεδρος του οίκου Christie’s France – μια άποψη που συμμερίστηκε η πρόεδρος και διευθύντρια του Λούβρου, Λοράνς ντε Καρ, η οποία τόνισε ότι η φιλοδοξία του μουσείου είναι να προσελκύσει «νέες γενιές επισκεπτών με διαφορετικά πολιτισμικά βιώματα».

Εφημερίδα Απογευματινή