«Ο Στρατονόμος» σταρ στο Παρίσι

Σπουδαία έργα των Τσαρούχη, Μόραλη, Μπουζιάνη μεταξύ άλλων στην 47η δημοπρασία Greek Sale του Bonhams
13:40 - 22 Οκτωβρίου 2025
ΣΤΡΑΤΟΝΟΜΟΣ

Στις 19 Νοεμβρίου τα βλέμματα των φιλότεχνων -και των απανταχού συλλεκτών, ιδίως των θαυμαστών της σύγχρονης ελληνικής τέχνης– θα είναι στραμμένα στο Παρίσι και στην 47η δημοπρασία Greek Sale που η Art Expertise διοργανώνει για τον κορυφαίο οίκο δημοπρασιών Bonhams.

Πρόκειται για αφιέρωμα στην ελληνική τέχνη των τελευταίων δύο αιώνων, που μπορούμε όλοι να θαυμάσουμε νωρίτερα, σε σχετική έκθεση στην Αθήνα στην Image Gallery. Και από τις 15 έως και τις 18 Νοεμβρίου, μια ανάσα προτού βγουν στο σφυρί, στο «άντρο» του Bonhams, στον αριθμό 6 της παρισινής Avenue Hoche.
Κορυφαία στιγμή της δημοπρασίας αναμένεται να αναδειχθεί το έργο του Γιάννη Τσαρούχη «Ο Στρατονόμος» (με εκτίμηση από 400.000 έως 600.000 €) – ζωγραφίστηκε το 1949 και προέρχεται από τη συλλογή του Αλέξανδρου Ιόλα. Στα κλου και το «Επιθαλάμιο» του 1971 (200.000-300.000 €) του Γιάννη Μόραλη, του πλέον περιζήτητου και δυσεύρετου καλλιτέχνη των τελευταίων ετών αναφορικά με τους Έλληνες. Στο top 3 είναι το έργο του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ «Η νίκη των Ελλήνων στο Καρπενήσι και ο θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη» (120.000-180.000 €).

Ενδιαφέρον αναμένεται και για την ελαιογραφία του Γιώργου Μπουζιάνη «Καθιστή γυναίκα» (50.000-70.000 €), ζωγραφισμένη το 1937, την εποχή της επιστροφής του στην Αθήνα από τη Γερμανία, οπότε είχε πλέον καταξιωθεί στις τάξεις της ευρωπαϊκής avant-garde. Επίσης, για το «Hommage a Parthenis» (50.000-70.000 €) του Νίκου Εγγονόπουλου, ζωγραφισμένο το 1937. Πρόκειται για φόρο τιμής στον δάσκαλό του, Κωνσταντίνο Παρθένη, που τον μύησε στη βυζαντινή τέχνη.

Όσο για τον σπουδαίο Έλληνα μοντερνιστή Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα, αντιπροσωπεύεται στη δημοπρασία με το έργο «Στρόβιλοι II» (60.000-80.000 €) του 1966, μία σύνθεση με έντονη ποιητική διάθεση. Συνολικά η συγκεκριμένη δημοπρασία-έκθεση δεν απευθύνεται μόνο σε συλλέκτες αλλά και σε όλους όσοι αναζητούν μέσα στη ζωγραφική την ιστορία, την ευαισθησία και τη διαχρονική αλήθεια του ελληνικού βλέμματος στην τέχνη.

Εφημερίδα Απογευματινή