Επιθεώρηση εν καιρώ πολέμου; Βεβαίως! Πρωτίστως! Αμέσως μετά την κήρυξη του ελληνοϊταλικού πολέμου, οι Αλέκος Σακελλάριος – Δημήτρης Ευαγγελίδης, με το «Μπράβο Κολονέλο» και με όπλο την αιχμηρή πένα τους, αποτύπωσαν την αντίφαση της εποχής: έναν λαό σαστισμένο, μαζί και θαρραλέο, που αντιστέκεται προσπαθώντας να ξορκίσει το θεριό του πολέμου με χιούμορ. Μέσα από νούμερα, παρλάτες, τραγούδια, κρύβει την αγωνία του με κέφι, ειρωνεία, αυτοσαρκασμό. Και με την εθνική περηφάνεια να υπερέχει. Ξεκάθαρα. Αυτή λοιπόν η επιθεώρηση παρουσιάζεται αύριο 25 και μεθαύριο 26 Οκτωβρίου, στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ, με τους Γιώργο Γλάστρα, Ελένη Καλένος, Ραφαήλ Κριτούλη, Αριάδνη Μερσινιά, Λυδία Φωτοπούλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη.
Και με τον Θανάση Αλευρά, σε τέσσερις κιόλας ρόλους, ως «ψυχή» της θεατρικής παρέας: «Είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις επιθεώρησης όλων των εποχών. Με αφορμή την 28η Οκτωβρίου, ο μαέστρος της χορωδίας, Μιχάλης Παπαπέτρου, με την Ορχήστρα της ΕΡΤ, αποφάσισαν να την ανεβάσουν. Το 1940 λοιπόν, σε μουσική Θεόφραστου Σακελλαρίδη, παίζεται η συγκεκριμένη επιθεώρηση και σαρώνει. Είναι άξιο θαυμασμού το ότι μεσούντος πολέμου, οι συντελεστές, προκειμένου να εμψυχώσουν τον κόσμο, έφτιαξαν, όπως ωραία το τοποθέτησε ο Σακελάριος, “πολεμικό και σατιρικό ευθυμογράφημα”: καυτηριάζει τον φασισμό, σατιρίζει τον Μουσολίνι, εξιδανικεύει εκείνους που πολεμoύν», λέει στην «Α» ο δημοφιλής ηθοποιός.

Πρόκειται δε, για επίτευγμα, για ένα είδος «ανάστασης» το τωρινό ανέβασμα του έργου, αφού είχε… χαθεί! «Έπειτα από μεγάλη αρχειακή έρευνα και φυσικά με τη συμβολή της γυναίκας του Σακελλάριου, ανακαλύψαμε το 70% των κειμένων», μας αποκαλύπτει. «Επιχειρήθηκε ανασύστασή του στην αρχική συναυλιακή του μορφή. Περιλαμβάνει πολύ αστεία νούμερα – όπως αυτό που μοιράζομαι με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη και το οποίο παλιότερα είχαν παίξει οι Γιάννης Γκιωνάκης – Άννα Καλουτά. Το χιούμορ του είναι πανέξυπνο και πάντα επίκαιρο!», καταλήγει.
Εφημερίδα Απογευματινή






