Η ώρα της Κρήτης

Μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη και όλη την Ελλάδα
09:15 - 10 Μαΐου 2025
ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΒΟΑΚ

Για δεκαετίες συζητείται η επείγουσα αναγκαιότητα της μελέτης και της κατασκευής ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου με προδιαγραφές ασφαλείας που να συνδέσει τους τέσσερις νομούς της Κρήτης. Ο περίφημος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Παρά την εμπλοκή διαφορετικών κυβερνήσεων, σε διαφορετικές συγκυρίες για την προώθηση του έργου, αυτό δεν μπόρεσε ποτέ να εξελιχθεί μέχρι το στάδιο της υπογραφής μίας συμφωνίας κατασκευής. Οι περισσότερες, μάλιστα, κατασκευαστικές εταιρείες παρά το εύρος, την εμπειρία και τη δυναμική τους, δίσταζαν να εμπλακούν στο έργο.

Όλες αυτές τις δεκαετίες εκατοντάδες άνθρωποι, ντόπιοι και τουρίστες, έχουν χάσει της ζωή τους στους κεντρικούς δρόμους του νησιού, με τις πολλές «παγίδες». Χιλιάδες άλλοι έχουν τραυματισθεί σε τροχαία. Φθάσαμε στο σημείο κάθε σπίτι στην Κρήτη να έχει θρηνήσει νεκρό σε αυτούς τους δρόμους.

Φυσικά το ζήτημα της συνεχούς αναβολής της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα, όταν ανάλογα έργα εξελίχθηκαν και παραδόθηκαν σε όλη την Ελλάδα, δεν είναι τυχαίο . Ούτε αμιγώς πολιτικό. Στην Κρήτη αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολο, σχεδόν αδύνατον, να αποφασισθούν απαλλοτριώσεις. Δέσποζαν τα τοπικά συμφέροντα, οι παρεμβάσεις για τη χάραξη, τα ρουσφέτια. Τελικά, η Κρήτη ως προς το κύριο αυτό δομικό έργο κατέληξε μια ιδιαιτερότητα, κατ’ αρχάς σε βάρος της ζωής, της ασφάλειας και της άνεσης των μετακινήσεων των ίδιων των Κρητικών.

Φθάσαμε στη χθεσινή ημέρα. Μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη και όλη την Ελλάδα. Με την παρουσία του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη, των αρμοδίων υπουργών, τοπικών βουλευτών και της ηγεσίας της κατασκευαστικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ , του κ. Γιώργου Περιστέρη, υπογράφηκε στο Ηράκλειο η σύμβαση παραχώρησης για το έργο. Οι εργασίες προβλέπονται να εξελιχθούν την επόμενη πενταετία προκειμένου να καλυφθούν τα 157 χιλιόμετρα στη διαδρομή Ηράκλειο – Χανιά. Μια νέα εποχή ξεκινά για την Κρήτη.

Εφημερίδα Απογευματινή