Στην κωµική «Μήδεια» του Μποστ πρωταγωνιστεί φέτος ο Παντελής Καναράκης, την καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που µετά τα συνεχόµενα sold out θα παρουσιαστεί στο Θέατρο ∆άσους της Θεσσαλονίκης την Πέµπτη 31 Ιουλίου και µετά θα συνεχίσει την περιοδεία της στην Ελλάδα. Πρόκειται για µια µουσικοθεατρική κωµωδία µε την πρωτότυπη µουσική του Γιάννη Ζουγανέλη, τη σκηνοθεσία της Εύης Σαρµή και την Υρώ Λούπη στον ρόλο της καλόγριας.
Ο γνω στός ηθοποιός, που είχε όνειρο ζωής να υποδυθεί την εκρηκτική αυτή Μήδεια, που είναι γραµµένη το 1993 σε δεκα πεντασύλλαβο από τον Μέντη Μποσταντζόγλου ή Μποστ, µιλά στην «Κυριακά τικη Απογευµατινή» για την εκρηκτική παράσταση που αναφέρεται σατιρικά στη σύγχρονη πραγµατικότητα. Η «Μή δεια» του Μποστ είναι µια Μήδεια που πάει στον ψυχίατρο, που βοηθά τον Ευ ριπίδη να γράψει την τραγωδία του, που περιθάλπει κατατρεγµένες καλόγριες, παίζει γκολφ, βάζει στη θέση τους διε στραµµένους καλόγερους και όπου δεν πίπτει ο λόγος της πίπτει η «µάχαιρα», που τη χειρίζεται µε την ίδια ευκολία.
Ποιο είναι το κωµικοτραγικό που έχει η Μήδεια του Μποστ ως φιγούρα;
∆εν ξέρω. Υποθέτω το γεγονός ότι ζει και πράττει τραγικά γεγονότα µε ακραία κωµικό τρόπο.
Στην παράσταση υπάρχουν µικρές πινελιές που φέρνουν το έργο στο σήµερα;
Μικρές πινελιές, όντως, γιατί η επικαιρό τητα και η αρτιότητα του κειµένου δεν σου αφήνουν περιθώρια για αλλαγές ή µεγάλες προσθήκες. Με πολύ πολύ σε βασµό βάλαµε κάποιες φράσεις και πά ντα στο ύφος του συγγραφέα.
Τι είναι αυτό που σας αρέσει πιο πολύ εσάς προσωπικά σε αυτό το έργο, αλλά και στον ρόλο της Μή δειας;
Οτι είναι, κατ’ αρχάς, ένα πολύ αστείο έργο. Οτι είναι θαυµαστό το γεγονός πως τριάντα τόσα χρόνια µετά αφορά το σήµερα. Και ο µοναδικός ποιητικός λόγος του Μποστ, που είναι µοναδικό να τον αρθρώνεις επί σκηνής. Η Μήδεια θα σου πω ότι είναι από τους ρόλους που σί γουρα θα σηµαδέψουν την πορεία µου στην Τέχνη. Την αγαπώ, είµαι τροµερά ευτυχής που την ντύθηκα.
Αυτή η παρωδία έχει µόνο στόχο το γέλιο ή και άλλα πράγµατα; Ποια θέµατα θίγονται;
Και µόνο το γέλιο να είχε στόχο θα ήµουν ικανοποιηµένος, έτσι κι αλλιώς, γιατί υπηρετώντας τόσα χρόνια την κω µωδία γεµίζει η ψυχή µου όταν βλέπω τον κόσµο να γελάει. Τα θέµατα όµως που θίγει µε τον δικό του µοναδικό τρό πο ο Μποστ είναι πολλά. Και η παθο γένεια του ελληνικού ∆ηµοσίου και η πνευµατική κλοπή και η κατάχρηση εξουσίας και ο ηλικιακός ρατσισµός και το εκκλησιαστικό και και και…
Γιατί πιστεύετε ότι στην Ελλάδα, αν και αλλάζουν συνέχεια οι κυβερνήσεις, οι µεγάλες παθογένειες παραµένουν ίδιες;
Γιατί προφανώς δεν υπάρχουν οι κατάλ ληλοι πολιτικοί µε το κατάλληλο όραµα. Γιατί κανείς δεν θέλει να ξεβολευτεί και να ξεβολέψει ανθρώπους και καταστά σεις. Και γιατί κανένας δε θέλει να θυ σιάσει το προσωπικό και αποκλειστικό συµφέρον για χάρη των πολλών.
Στη µεγάλη σας καριέρα, κυρίως στη σάτιρα, έχουν ενοχληθεί κά ποιοι;
Και έχω δεχθεί κριτική και έχω ενοχλή σει κάποιους. Ευτυχώς λίγους. Τίποτα όµως δεν ήταν ανεξέλεγκτο και τίποτα δεν ήταν ικανό να µε αποµακρύνει από τον αρχικό στόχο µου.
Κάνετε τη δουλειά του ηθοποιού πλέον πολλά χρόνια. Τι έχει αλλά ξει µέσα σας από τότε που ήσασταν 20 χρόνων;
Η εµπειρία σού δίνει τη γνώση στο να µπορείς να χειριστείς τις καταστάσεις αυ τής της δουλειάς πολύ καλύτερα και µε σωστότερες κινήσεις. Και ίσως µε τα χρό νια και κάνοντας αρκετά πράγµατα καλύ πτεται κάπως η, έτσι κι αλλιώς, µεγάλη ανασφάλεια που έχει αυτός ο κλάδος. Ο ενθουσιασµός όµως και η χαρά µου πα ραµένουν ίδια όπως και όταν ξεκίνησα.
Τι σας αποσυµπιέζει και σας κάνει να νιώθετε ελεύθερος;
Μεγάλωσα σ’ ένα σπίτι όπου η ελευθε ρία ήταν αρχή των γονιών µου και µάλι στα όχι από γνώση, αλλά από ένστικτο. Με µεγάλωσαν σαν ελεύθερο άνθρω πο και µέχρι τη στιγµή που µιλάµε αι σθάνοµαι ελεύθερος. Οπότε ποτέ δεν διαπραγµατεύτηκα την ελευθερία µου. Με αποσυµπιέζει όταν τακτοποιώ, από το σπίτι µου µέχρι τα αισθηµατικά µου, από το καµαρίνι µου µέχρι τη διαχείριση του χρόνου µου. Και φυσικά η επαφή µε τους δικούς µου ανθρώπους, γιατί οι φί λοι µου έπαιξαν και παίζουν σηµαντικό ρόλο στη ζωή µου