Κατερίνα Γερονικολού:«Πουλάω παραμύθι στους άντρες με χιούμορ και μπρίο»

Η Κατερίνα Γερονικολού μιλάει στην «Α» για τον ρόλο της στην παράσταση «Ληστεία της συμφοράς», αλλά και για τον «Καρυοθραύστη»
12:26 - 6 Νοεμβρίου 2025

Δεν είναι τυχαίο ότι τα Αθηναϊκά Θέατρα παρουσιάζουν για δεύτερη χρονιά -στο Θέατρο Λαμπέτη- την ξέφρενη κωμωδία «Η ληστεία της συμφοράς»: Συγκαταλέγεται στις παραστάσεις-φαινόμενο, πέρυσι σάρωσε! Πρόκειται για παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, με υπέροχα σκηνικά, κοστούμια, ακροβατικά, ζωντανή μουσική και με πρωταγωνιστές, μεταξύ άλλων, τους Δημήτρη Κουρούμπαλη, Γιώργο Χρανιώτη. «Ωραία» και αριβίστρια του έργου, η Κατερίνα Γερονικολού. Η πειστικότατη -και στην απαιτητική κωμωδία-, και παράλληλα δημοφιλέστατη ηθοποιός τώρα αποκαλύπτει στην «Α» το μυστικό της επιτυχίας του θεατρικού, σχολιάζοντας και τη σχέση του με τη «διάρρηξη του αιώνα» στο Λούβρο. Στα επόμενα σχέδιά της είναι και ένας εντελώς διαφορετικός, καθαρά θεατρικός, «Καρυοθραύστης».

«Νομίζω ότι ο λόγος που η “Ληστεία της συμφοράς” ενθουσιάζει για δεύτερη χρονιά τον κόσμο είναι επειδή καλύπτει ένα μεγάλο κενό: δίνει στον θεατή αυτό το πολύτιμο δώρο που λέγεται γέλιο. Δεν υπάρχει ωραιότερο από το να σου λένε οι θεατές ότι είναι η παράσταση στην οποία έχουν γελάσει πιο πολύ στη ζωή τους. Και επειδή από ταλέντο δεν θεωρώ ότι πάσχουμε ως ομάδα, πιστεύω ότι η επιτυχία έγκειται στο ότι είναι μια “καθαρή” παράσταση, με “καθαρές” προθέσεις. Η πρόθεσή της είναι η εκτονωτική ψυχαγωγία. Πρόκειται για μια πολύ ωραία βρετανική κωμωδία από πασίγνωστη τριπλέτα συγγραφέων, με πολυάριθμες επιτυχίες στα παλμαρέ τους. Στα αγγλικά λέγεται “The Comedy About a Bank Robbery” και παρουσιάζεται πρώτη φορά στην Ελλάδα από εμάς. Είναι και φάρσα, μαζί και παρωδία, σουρεάλ, με αρκετές μουσικές, προσαρμοσμένες στη χώρα μας όπως ήταν το 1958 – για παράδειγμα, ακούμε Λίντα – Χιώτη. Διαθέτει τέτοια στοιχεία γιατί μεταφερόμαστε σε εκείνη την εποχή. Πραγματεύεται, επίσης, το γεγονός ότι σε αυτήν τη χώρα, το θέλουμε δεν το θέλουμε, υπεκφεύγουμε, είμαστε λαμόγια! Αν μας δοθεί ευκαιρία κι αφορμή, θα πάμε να κλέψουμε ένα… διαμάντι», λέει επιστρατεύοντας το πηγαίο χιούμορ της. Προσθέτοντας: «Τώρα, με τη “διάρρηξη του αιώνα” στο Λούβρο, το έργο γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο, γελάμε κιόλας στα παρασκήνια γιατί η κλοπή συνέβη με αρκετά κωμικό τρόπο. Φυσικά, όλα, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, ήταν συντονισμένα με χειρουργική ακρίβεια, αλλά στον κόσμο φάνηκε σαν να έγιναν τόσο εύκολα! Είναι σαν να πήρε η παράστασή μας λίγο έμπνευση από την αληθινή ζωή».

«Για πρώτη φορά»

Η Κατερίνα παίζει μια χειριστική, αδίστακτη προκειμένου να ικανοποιήσει τα θέλω της περσόνα. «Είναι κόντρα ρόλος για μένα. “Γίνομαι” εκείνη η γυναίκα που χρησιμοποιεί ουκ ολίγους άντρες για να τη συντηρούν, να της προσφέρουν τα μέσα προκειμένου να πληρώσει το ενοίκιο και τα φορέματά της. Τους πουλάει παραμύθι έξυπνα, με χιούμορ, μπρίο, κέφι. Αλλά, ακόμα και σε μια κωμωδία που δεν επιδιώκει να επικοινωνήσει τα βαθύτερα νοήματα του σύμπαντος, διαπιστώνει κανείς πως όταν ο έρωτας σου χτυπάει την πόρτα, η προσωπικότητά σου αλλάζει: η δύναμή του είναι τόσο μεταμορφωτική, που ακόμα και οι αριβίστες και τα λαμόγια γίνονται ανιδιοτελείς, ευαίσθητοι, ρομαντικοί».

Όσο για τα προσεχή σχέδιά της; «Τα Χριστούγεννα (από τις 6 Δεκεμβρίου, στο Θέατρο Βέμπο) θα παρουσιάζουμε εκ νέου -αφού πέρυσι αγαπήθηκε πολύ από το κοινό- την παράσταση “Ο Καρυοθραύστης – Το μιούζικαλ των Χριστουγέννων”». Και η διαφορά της παράστασης με άλλες; «Για πρώτη φορά παγκοσμίως στο περίφημο μπαλέτο με τις ονειρεμένες μουσικές του Τσαϊκόφσκι, που ακούγονται από ζωντανή ορχήστρα, προστίθενται λόγια. Επομένως, οι μικροί μας φίλοι και οι οικογένειές τους θα το απολαύσουν με λόγια, με τραγούδια και χορό, από χορευτές, μουσικούς, τραγουδιστές. Θα αντικρίζουν, με άλλα λόγια, την ιστορία σε αμιγώς θεατρική μορφή».

Εφημερίδα Απογευματινή