Κυρανάκης στα Παραπολιτικά 90,1: Νέα εποχή στις μεταφορές με κάμερες στις λεωφορειολωρίδες και αναβάθμιση στα τρένα

Προσλήψεις οδηγών, ηλεκτρικά λεωφορεία και μέτρα για πιο γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις
15:16 - 13 Νοεμβρίου 2025

Για αυστηρή επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων με κάμερες και την εγκατάσταση συστημάτων αυτόματης πέδησης στα τρένα έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε συνέντευξή του στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Απέναντι Μικρόφωνα» με τους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.

Όπως ανέφερε, «έχει ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμός για 600 κάμερες στα λεωφορεία που εκτελούν δρομολόγια σε λεωφορειολωρίδες και από το 2026 οι λωρίδες αυτές θα επιτηρούνται ηλεκτρονικά, ώστε τα λεωφορεία να φτάνουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους».

Ανανέωση του στόλου και προτεραιότητα στον επιβάτη

Ο υπουργός τόνισε πως στόχος της κυβέρνησης είναι μια ριζική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με 1.000 νέα οχήματα να εντάσσονται σταδιακά στην κυκλοφορία από το 2026, ενώ 125 ηλεκτρικά λεωφορεία αναμένονται στις αρχές του επόμενου έτους.

«Κανένα λεωφορείο δεν θα είναι χωρίς κλιματισμό», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι η νέα πολιτική βάζει σε προτεραιότητα τον επιβάτη. «Ο επιβάτης θα φτάνει πιο γρήγορα στον προορισμό του, επειδή αδειάζουμε τη λεωφορειολωρίδα. Ξέρω πως θίγεται ο κλάδος των ταξί, αλλά βάλαμε σε προτεραιότητα τον επιβάτη που περιμένει στη στάση, στο κρύο», είπε χαρακτηριστικά.

Στέγαστρα στάσεων και ευθύνη συντήρησης

Αναφερόμενος στα στέγαστρα των στάσεων λεωφορείων, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης επισήμανε πως σήμερα υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί φορείς ευθύνης για τη συντήρησή τους.

Όπως είπε, «προχωράμε σε διάταξη που προβλέπει ότι, αν ένας δήμος δεν συντηρεί επαρκώς τα στέγαστρα, θα λαμβάνει σχετική όχληση και στη συνέχεια η αρμοδιότητα θα περνά στον ΟΑΣΑ».

Παράλληλα, ξεκαθάρισε πως οι δήμοι που διαθέτουν πολυσύχναστες στάσεις χωρίς στέγαστρα θα κληθούν είτε να τα τοποθετήσουν είτε να παραδώσουν την ευθύνη στον οργανισμό.

Προσλήψεις 300 οδηγών και καλύτερες συνθήκες εργασίας

Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα προκηρύσσεται διαγωνισμός για 300 νέους οδηγούς λεωφορείων, με αυξημένες αποδοχές και βελτιωμένες συλλογικές συμβάσεις.

Όπως ανέφερε, «η ΟΣΥ δημιουργεί δική της σχολή οδηγών και, από τις επόμενες προκηρύξεις, ακόμη και όσοι δεν έχουν επαγγελματικό δίπλωμα θα μπορούν να το αποκτήσουν με επιδότηση, με την προϋπόθεση να παραμείνουν για πέντε χρόνια στην υπηρεσία».

Παράλληλα, οι οδηγοί λαμβάνουν ήδη επιπλέον 205 ευρώ τον μήνα από τη νέα συλλογική σύμβαση, ενώ «θα συνεχίσουμε να αυξάνουμε το εισόδημα μέσα από τις συλλογικές διαπραγματεύσεις», τόνισε ο κ. Κυρανάκης.

Νόμος για τα ταξί και μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα

Αναφερόμενος στον νέο νόμο για τα ταξί, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι οι άδειες που λήγουν από το νέο έτος θα πρέπει να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, τόνισε πως έχει εισηγηθεί «να δοθούν κάποιες εξαιρέσεις για το 2026», καθώς «ο στόχος δεν είναι να στραγγαλίσουμε οικονομικά τους επαγγελματίες του κλάδου». Παράλληλα, προανήγγειλε αυστηρότερους ελέγχους και ποινές για παραβάσεις, στο πλαίσιο μιας συνολικής προσπάθειας εκσυγχρονισμού του κλάδου.

Μείωση χρόνου αναμονής και βελτίωση ποιότητας υπηρεσιών

Απαντώντας σε ερώτηση ακροατή σχετικά με τα δρομολόγια των λεωφορείων, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης επισήμανε ότι προτεραιότητα αποτελεί η μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις.

«Θα μειώσουμε τον χρόνο που περνούν τα μέσα. Αυξάνουμε τον στόλο των λεωφορείων, προσλαμβάνουμε νέους οδηγούς και με την καλύτερη ποιότητα των οχημάτων θα μειωθούν και οι βλάβες», σημείωσε, υπογραμμίζοντας πως στόχος είναι ένα πιο αξιόπιστο, πιο γρήγορο και πιο ανθρώπινο σύστημα αστικών μεταφορών.