Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η χθεσινή διαδικτυακή δημοσκόπηση στα parapolitika.gr για τα σχέδια του Αλέξη Τσίπρα για επάνοδο στην πολιτική σκηνή. Τόσο ο ίδιος όσο και οι ερωτηθέντες συμφωνούν σε ένα πράγμα: ότι η «Ιθάκη» λειτουργεί σαν το βαγόνι του τελεφερίκ που τον μεταφέρει στο πολιτικό προσκήνιο. Ο κ. Τσίπρας το επιβεβαίωσε το βράδυ της Τετάρτης με την ομιλία του και οι συμμετέχοντες στη δημοσκόπηση το προεξόφλησαν σε ποσοστό 72%. Από το σημείο όμως αυτό στη συνέχεια το βαγόνι του τελεφερίκ (δηλαδή η «Ιθάκη») λες και παίρνει την κατιούσα, αφήνοντας τον επιβάτη του να αναζητεί τα εργαλεία για την επόμενη μέρα του rebranding.
Ο κ. Τσίπρας προχθές βιάστηκε να κλείσει τη συζήτηση που το ίδιο το βιβλίο του πυροδότησε κυρίως στις τάξεις της Αριστεράς και των παλιών συνεργατών του. «Δεν έχω σκοπό να απαντήσω από αυτό το βήμα στην ομοβροντία ψεύδους και υποκρισίας, με την οποία υποδέχθηκαν την “Ιθάκη” οι γνωστοί κύκλοι της σημερινής εξουσίας και όχι μόνο». Το «όχι μόνο» προφανώς αναφέρεται στους Πολάκη, Τσακαλώτο, Λαφαζάνη και άλλους, παρακάμπτοντας αυτούς που ήταν παρόντες στον εξώστη του «Παλλάς». Άρα πάμε παρακάτω;
Όμως τι λένε οι πολίτες για το βιβλίο; Είναι αλήθεια ότι μέχρι τώρα έχει πουλήσει χιλιάδες αντίτυπα. Πόσοι όμως από το ευρύτερο κοινό έσπευσαν να το αγοράσουν; Στη δημοσκόπηση οι οκτώ στους δέκα δήλωσαν ότι δεν θα αγόραζαν το βιβλίο. Οι αγοραστές περιορίστηκαν στο 18%. Επίσης οι έξι στους δέκα δήλωσαν ότι δεν θα σύστηναν το βιβλίο σε γνωστούς για ανάγνωση.
Την ίδια ώρα όμως, το 87% των ερωτηθέντων απαντά θετικά ότι η «Ιθάκη» αποτελεί σκαλοπάτι για το comeback του πρώην πρωθυπουργού.
Άρα, πρώτον, οι αγοραστές του βιβλίου πρέπει να αναζητηθούν κυρίως στον χώρο των οπαδών της Αριστεράς, που μετά τις περιπέτειες των τελευταίων χρόνων αναζητούν τα «γιατί». Δεύτερον, η μεγάλη πλειοψηφία αρνείται να το αγοράσει και άρα να το διαβάσει. Παρ’ όλα αυτά, αυτό δεν εμποδίζει τους ερωτώμενους να αποφανθούν για το περιεχόμενο του βιβλίου. Ίσως να θεωρούν αρκετή την εικόνα που σχημάτισαν από τις προδημοσιεύσεις…
Είναι αλήθεια ότι τα μέσα ενημέρωσης δίνουν αυτό το διάστημα μεγάλη προβολή στο εγχείρημα του Αλέξη Τσίπρα. Όμως η πραγματική απήχηση των πολιτικών πρωτοβουλιών του απέχει πολύ από το να έχει αντίκρισμα στην ευρύτερη κοινή γνώμη. Καμιά φορά τα φαινόμενα απατούν…
Εφημερίδα Απογευματινή










