Τέρμα τα γκάζια στο ράλι των θεών

Ξεκινά αύριο το Ακρόπολις και υπόσχεται «δυνατές» διαδρομές, γεμάτες με αδρεναλίνη και συγκίνηση
13:20 - 25 Ιουνίου 2025

Μαγικά τοπία, δύσκολες στροφές, χώμα και οδηγούς έτοιμους για όλα, συνδυάζονται στο Ράλλυ Ακρόπολης το οποίο ξεκινάει αύριο. Για μια ακόμα χρονιά το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολης φέρνει το ενδιαφέρον του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Θα ξεκινήσει αύριο και θα διαρκέσει έως την Κυριακή. Πρόκειται για τον 7ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA, με επίκεντρο τη Λαμία και φόντο ορισμένες από τις πιο απαιτητικές και εμβληματικές ειδικές διαδρομές του θεσμού, σε τέσσερις ελληνικές Περιφέρειες.

Η εκκίνηση θα δοθεί στις 17.45 το απόγευμα της Πέμπτης και αμέσως μετά, στις 18.05 θα ξεκινήσει η θεαματική ΕΚΟ Athens Super Special Stage που θα «οδηγήσει» τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στο Ζάππειο, μπροστά σε χιλιάδες θεατές και τηλεοπτικό κοινό εκατοντάδων χωρών. Ακολουθούν τρεις ημέρες έντονου συναγωνισμού σε 17 ειδικές διαδρομές, μήκους 345,76 αγωνιστικών χιλιομέτρων, που απλώνονται σε: Αττική: με την εντυπωσιακή υπερ-ειδική διαδρομή στο κέντρο της Αθήνας (ΕΔ 1). Πελοπόννησο: διαδρομές σε Αγίους Θεοδώρους (ΕΔ 2/4) και Λουτράκι (ΕΔ 3). Στερεά Ελλάδα: διαδρομές σε Θήβα (ΕΔ 5), Στείρι (ΕΔ 6), Ελάτεια (ΕΔ 7), Παύλιανη (ΕΔ 8/11), Καρούτες (ΕΔ 9/12), Οινοχώρι (ΕΔ 10/13) και Ταρζάν (ΕΔ 15/17). Θεσσαλία: με την ειδική διαδρομή Σμόκοβο (ΕΔ 14/16). Το EKO Service Park φιλοξενείται για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας.

Οι οδηγοί

Με 69 πληρώματα από 31 χώρες, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολης 2025 συγκεντρώνει κορυφαίους οδηγούς και ομάδες, ανάμεσά τους και τέσσερις Παγκόσμιους Πρωταθλητές. Πρόκειται για τον Τιερί Νέβιλ (περσινός νικητής), Σεμπαστιάν Οζιέ (νικητής τις χρονιές: 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2020, 2021), Κάλε Ροβάνπερα (νικητής τις χρονιές 2022, 2023) και Οτ Τανάκ (νικητής το 2019). Συνολικά 12 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα πάρουν εκκίνηση – ο μεγαλύτερος αριθμός στη σύγχρονη ιστορία του αγώνα από το 2021 και μετά.

Η Toyota Gazoo Racing συμμετέχει με 5 GR Yaris Rally1 (Έβανς, Ροβάνπερα, Κατσούτα, Οζιέ, Παχάρι). Η Hyundai Shell Mobis WRT με 3 i20 N Rally1 (Νέβιλ, Τανάκ, Φορμό). Η M-Sport Ford με 4 Puma Rally1 (Μάνστερ, ΜακΙρλάν, Σεσκς, Σερδερίδης). Ο ανταγωνισμός στο WRC2 προβλέπεται έντονος, με 37 συμμετοχές με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, μεταξύ των οποίων οι Ροσέλ (Citroen C3), Σόλμπεργκ (Toyota GR Yaris), Γκρινσμίθ (Skoda Fabia RS) και Σολάνς (Toyota GR Yaris). Το Junior WRC μετρά 9 συμμετοχές με Ford Fiesta Rally3, με τον Τέιλορ Τζιλ να προηγείται στη βαθμολογία.

Οι Έλληνες

Η ελληνική συμμετοχή είναι ισχυρή με 11 πληρώματα. Πέραν του Ιορδάνη Σερδερίδη (Ford Puma Rally 1), με Rally2, Rally3 και Rally4 θα αγωνιστούν οι Αμούτζας (Skoda Fabia Evo Rally 2), Καρανικόλας (Ford Fiesta Rally2), Πλάγος (Skoda Fabia RS Rally2), Χαλκιάς (Renault Clio), Δελαπόρτας (Ford Fiesta Rally3), Θεοχαρόπουλος (Ford Fiesta Rally3), Βασιλάκης (Ford Fiesta Rally3), Ντόντος (Renault Clio Rally3), Λευκαδίτης (Peugeot 208 Rally4) και Καλαμαράς (Ford Fiesta Rally4). Το Ράλλυ Ακρόπολις συγκαταλέγεται στους ιστορικότερους αγώνες του WRC, με διεθνή απήχηση, εκατομμύρια τηλεθεατές και έντονη παρουσία στα ψηφιακά μέσα.

Το 2024, ο αγώνας μεταδόθηκε σε πάνω από 150 χώρες, με περισσότερα από 70 εκατομμύρια τηλεοπτικά impressions και εκατοντάδες δημοσιεύσεις στα διεθνή ΜΜΕ. Ταυτόχρονα, ο αγώνας αξιοποιεί τη δυναμική του για να ενισχύσει τον κοινωνικό του ρόλο, με δράσεις όπως η φετινή καμπάνια οδικής ασφάλειας «Μειώστε Ταχύτητα». Η καμπάνια αναδεικνύει τη σημασία του νέου ορίου ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα στον αστικό ιστό, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Το τηλεοπτικό και ψηφιακό υλικό μεταφέρει το μήνυμα μέσα από καθημερινές εικόνες, ενώ το σύνθημα «Μειώστε Ταχύτητα» ντύνει ήδη συρμούς του τραμ και του μετρό. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολης αποδεικνύει ότι η ταχύτητα μπορεί να έχει νόημα μόνο όταν συνδυάζεται με υπευθυνότητα – εντός και εκτός αγωνιστικής διαδρομής.

Εφημερίδα Απογευματινή