
Η καλή εµφάνιση µπορεί να κοστίσει αρκετά. Λοσιόν, φίλτρα, µακιγιάζ και κρέµες, όλα
κοστίζουν ακριβά. Οµως, για τους επενδυτές τα εν λόγω προϊόντα αποδεικνύονται εξαιρετικά κερδοφόρα. Μία από τις πιο πολυσυζητηµένες εξαγορές του φετινού καλοκαιριού έχει στόχο µια εταιρεία καλλυντικών που ίδρυσε µόλις πριν από τρία χρόνια ένα µοντέλο από την Αµερική, η οποία είναι παντρεµένη µε έναν ποπ σταρ.
Τα προϊόντα αυτής της εταιρείας, που σηµειώνουν µεγάλη επιτυχία µεταξύ της γενιάς Z, περιλαµβάνουν προϊόντα χειλιών που υπόσχονται ότι δηµιουργούν εφέ «γυαλάδας».
Πρόκειται για την e.l.f., η αξία της οποίας υπολογίζεται στα 6,41 δισ. δολάρια (4,7 δισ. λίρες). Η εταιρεία οµορφιάς, γνωστή για τις φθηνές «dupe» -δηλαδή αντιγραφές- κρέµες και µακιγιάζ, πληρώνει 1 δισ. δολάρια σε µετοχές και µετρητά στη Rhode, µια εταιρεία καλλυντικών που οι πωλήσεις της για το έτος έως τον Μάρτιο ανήλθαν στα 212 εκατ. δολάρια (157 εκατ. λίρες).
Η Rhode διευθύνεται από τη Χέιλι Ρόουντ Μπίµπερ, επιχειρηµατία, µοντέλο και influencer, µε 55,1 εκατοµµύρια followers στο Instagram, η οποία παίζει σηµαντικό ρόλο σε µια βιοµηχανία στηνοποία εµπλέκονται τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι σύζυγος του τραγουδιστή Τζάστιν Μπίµπερ και κόρη του ηθοποιού Στίβεν Μπάλντουιν, αδελφού του Αλεκ.
Το ενδιαφέρον γύρω από τη συµφωνία αποδεικνύει ότι αν το χαρτοφυλάκιό σας χρειάζεται ανανέωση, ίσως θα πρέπει να στραφείτε στον παγκόσµιο όµιλο οµορφιάς, οι πωλήσεις του οποίου προβλέπεται να φθάσουν τα 600 δισ. δολάρια (443 δισ. λίρες) µέχρι το 2028.
Η έρευνα της Barclays επιβεβαιώνει ότι ο «δείκτης του κραγιόν» εξακολουθεί να ισχύει. Σύµφωνα µε αυτή τη θεωρία, σε δύσκολες περιόδους οι γυναίκες συνεχίζουν να προσφέρουν στον εαυτό τους
µια µικρή απόλαυση, όπως ένα κραγιόν, ή, όπως σήµερα, µια περιποίηση χειλιών µε πεπτίδια.
Ο Γκέριτ Σµιτ, της εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίων Stonehage Fleming, πιστεύει ότι η ανθρώπινη επιθυµία να δείχνουµε καλύτεροι µας συνοδεύει στο πέρασµα των ετών – και, κατ’ επέκταση, υπόσχεται αποδόσεις για τους επενδυτές.
«Η οµορφιά είναι ένας κλάδος µε απεριόριστη βιώσιµη ανάπτυξη, καθώς η επιθυµία να γινόµαστε όµορφοι συνιστά διαχρονικό παράγοντα», δήλωσε. «Ολοι γερνούν και θα ήθελαν να δείχνουν πιο όµορφοι, όσο κι αν περνούν τα χρόνια».
Ο Σµιτ επισηµαίνει την καινοτοµία του κλάδου, µε έµφαση στην εξέλιξη των κρεµών και των καλλυντικών για διαφορετικές αγορές, από τα «tweens», δηλαδή τα 13χρονα µε πολύπλοκες ρουτίνες
καθαρισµού του δέρµατος, µέχρι τις µεγαλύτερες γυναίκες που αντιµετωπίζουν τις συνέπειες της γήρανσης.
Ο ενθουσιασµός για τη δυνατότητα της Rhode να απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες ήταν τέτοιος που οι µετοχές της αυξήθηκαν κατά 24%.
Η εξαγορά της Rhode θα επιτρέψει επίσης στην e.l.f. (το ακρωνύµιο σηµαίνει «µάτια, χείλη, πρόσωπο») να διαφοροποιήσει την αλυσίδα εφοδιασµού της. Η εταιρεία, η οποία κατασκευάζει το 75% των σειρών της στην Κίνα, υπόκειται σε δασµούς 30% στις ΗΠΑ και έχει ήδη αναγκαστεί να αυξήσει τις τιµές.
Η είδηση της εξαγοράς της Rhode συνοδεύτηκε από την ανακοίνωση της αύξησης των πωλήσεων της e.l.f. κατά 28% για το 2025, ύψους 1,3 δισ. δολαρίων (1 δισ. λίρες). Πρόκειται για µια εντυπωσιακή άνοδο. Οµως, οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 77% το 2024. Η βραδύτερη ανάπτυξη αναδεικνύει τις διάφορες προκλήσεις του κλάδου, όπως η απροθυµία των Κινέζων καταναλωτών να ξοδέψουν
χρήµατα σε καλλυντικά.
Η εν λόγω απροθυµία έπληξε τις µετοχές των ισχυρών οίκων οµορφιάς, συµπεριλαµβανοµένων των Coty, Estée Lauder, L’ Oréal, Shiτοχές της Estée Lauder έφτασαν τα 365 δολάρια (270 λίρες) τον ∆εκέµβριο του 2021. Τώρα έχουν υποχωρήσει στα 68 δολάρια (50 λίρες), εν µέρει λόγω προβληµάτων στη διοίκηση κ.λπ. αλλά και επειδή το 26% των εσόδων προέρχεται από την Κίνα.
Υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που προκαλούν επίσης µεγάλες αλλαγές, όπως επισηµαίνει ο Ουίλ Μάκιντος Γουάιτ, διαχειριστής κεφαλαίων στη Rathbones. «Η αφοσίωση στα εµπορικά σήµατα µειώνεται, καθώς τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης δίνουν τη δυνατότητα στις νεοφυείς επιχειρήσεις να εισχωρήσουν σε µεγαλύτερες κοινότητες και να αναπτυχθούν γρήγορα», δηλώνει. Ωστόσο, η κίνηση της e.l.f. να εξαγοράσει τη Rhode θα µπορούσε να υποδηλώνει ότι η εµπιστοσύνη επιστρέφει και πως υπάρχει ευκαιρία για τους επενδυτές να επωφεληθούν.
Τουλάχιστον ένας ισχυρός και σκληροπυρηνικός Αµερικανός επενδυτής φαίνεται να είναι πεπεισµένος ότι αυτό ισχύει.
Ο Μάικλ Μπάρι, ο διαχειριστής αντισταθµιστικών κεφαλαίων, του οποίου οι επενδύσεις το 2008 σε οµόλογα στεγαστικών δανείων παρουσιάστηκαν στην ταινία «The Big Short», υποστηρίζει την αναβίωση της Estée Lauder. Το ταµείο του Scion Asset Management κατέχει µετοχές 13,3 εκατ. δολαρίων (9,8 εκατ. λίρες) της ιδιοκτήτριας εταιρείας εµπορικών σηµάτων, όπως Bobbi Brown,
Clinique, Jo Malone London και Le Labo.
Μήπως ο Μπάρι είναι τακτικός χρήστης του ορού Advanced Night Repair της Estée Lauder; Ισως αξίζει να επενδύσει κάποιος ένα µέρος του προϋπολογισµού στις εταιρείες που κατασκευάζουν
τα πράγµατα που αγαπά. Η εν λόγω εξοικείωση προσφέρει επιπλέον διορατικότητα.
Ακολουθούν ορισµένες επιλογές.
Παρέλαση οµορφιάς
Η L’ Oréal, µια επιχείρηση αξίας 168 δισ. δολ. (124 δισ. λίρες) µε έδρα το Παρίσι, αποτελεί τον τιτάνα του κλάδου. Η ιδρυτική οικογένεια, η δυναστεία Bettencourt Meyers, κατέχει ποσοστό 35%. Μεταξύ των εµπορικών σηµάτων της L’Oréal είναι τα CeraVe, Garnier, Maybelline και τα πιο προνοµιακά Aesop και Lancome. Η ζήτηση για αυτές τις ακριβές σειρές συνέβαλε ώστε οι πωλήσεις του πρώτου
τριµήνου να αυξηθούν κατά 3,5%, φτάνοντας τις 9,9 δισ. λίρες – γι’ αυτό και η L’Oréal επεκτείνει αυτόν τον τοµέα της δραστηριότητάς της µέσω της προτεινόµενης εξαγοράς της βρετανικής εταιρείας περιποίησης δέρµατος Medik8, αξίας 1 δισ. λιρών.
Ο Μάκιντος Γουάιτ δήλωσε: «Η L’ Oréal έχει εµπειρία στην απόκτηση εµπορικών σηµάτων που είναι δηµοφιλή στους νεότερους καταναλωτές, όπως τα εµπορικά σήµατα περιποίησης της επιδερµίδας
Dr. G και Youth To The People». «Η εταιρεία χρησιµοποιεί την κλίµακά της για να µετατρέψει αυτά τα εµπορικά σήµατα από εξειδικευµένους παίκτες σε διεθνή αστέρια».
Η µετοχή της L’Oréal έχει αυξηθεί κατά 15% τους τελευταίους έξι µήνες, φτάνοντας τα 384 ευρώ (324 λίρες). Οι µετοχές της Estée Lauder άρχισαν να ανεβαίνουν πριν από ένα µήνα, ωθούµενες από τις ελπίδες ότι ο όµιλος των 20 δισ. δολαρίων (14,8 δισ. λίρες) µπορεί να ανακάµψει. Προς το παρόν, οι αναλυτές δίνουν ουδέτερη σύσταση για τη µετοχή.
Η e.l.f., αντίθετα, λαµβάνει σύσταση για αγορά, παρότι η µετοχή της βρίσκεται 564% υψηλότερα σε σχέση µε πριν από πέντε χρόνια. Η επικρατούσα άποψη φαίνεται να είναι ότι, παρόλο που και
άλλες επώνυµες σειρές οµορφιάς διατίθενται προς πώληση, η Rhode είναι αυτή µε τις περισσότερες προοπτικές.
Η µετοχή της Coty βρίσκεται 81% χαµηλότερα σε σχέση µε πριν από δέκα χρόνια και έχει υποχωρήσει κατά 34% τους τελευταίους έξι µήνες, στα 5 δολάρια (3,70 λίρες). Ωστόσο, οι αναλυτές φαίνεται να εκτιµούν ότι η Coty θα επωφεληθεί από την ανάκαµψη του κλάδου και συνιστούν ότι οι µετοχές αξίζει να διατηρηθούν.
Οι περισσότεροι αναλυτές θεωρούν επίσης ότι οι µετοχές της Ulta Beauty πρέπει να διατηρηθούν, αν και αυτή η αλυσίδα αµερικανικών καταστηµάτων οµορφιάς και κοµµωτηρίων ανακοίνωσε καλύτερες από τις αναµενόµενες πωλήσεις πρώτου τριµήνου στα τέλη του περασµένου µήνα, προκαλώντας µια
εκτόξευση 18% στις µετοχές, στα 467 δολάρια (345 λίρες).
Οι µετοχές της Shiseido, του ιαπωνικού οµίλου, έχουν υποχωρήσει κατά 65% σε διάστηµα πέντε ετών, στα 2.441 γεν (12,45 λίρες).
Παρ’ όλα αυτά, οι αναλυτές θεωρούν ότι οι µετοχές της Shiseido πρέπει να έχουν ουδέτερη διατήρηση, προφανώς ελπίζοντας ότι η εταιρεία θα αντιµετωπίσει τα προβλήµατά της, όπως η κακή απόδοση του ιδιαίτερου εµπορικού σήµατος περιποίησης Drunk Elephant. Ο µεγάλος ακτιβιστής επενδυτής από το Λονδίνο, Independent Franchise Partners, διατηρεί µετοχές στη Shiseido, γεγονός που θα αυξήσει την πίεση για αλλαγή.
Περισσότερη αισιοδοξία υπάρχει γύρω από τον ισπανικό όµιλο Puig, που λαµβάνει σύσταση για αγορά λόγω της αυξηµένης ζήτησης για τα αρώµατα Paco Rabanne και άλλα προϊόντα του. Οι µετοχές ανέρχονται σε 17 ευρώ (14 λίρες).
Ενας αναλυτής προβλέπει άνοδο στα 30 ευρώ (25 λίρες) – ευχάριστα νέα για τη Σαρλότ Τίλµπουρι, τη δηµιουργό του οµώνυµου εµπορικού σήµατος.
Η ίδια διατηρεί µειοψηφική συµµετοχή στο δηµιούργηµά της µέχρι η Puig να αναλάβει την πλήρη ιδιοκτησία της το 2031. Ενα best-seller κραγιόν, Pillow Talk, της Charlotte Tilbury κοστίζει 29 λίρες. Ενα κραγιόν W7 Naked Desire (σε παρόµοιο περίβληµα µε χρυσό καπάκι) κοστίζει 4 λίρες.
Με δεδοµένο ότι πολλοί θα προτιµήσουν µια φθηνή περιποίηση, οι µετοχές της εταιρείας W7 -της Warpaint London, αξίας 388 εκατ. λιρών- φαίνονται ελκυστικές για αγορά στις 455 πένες. Οι αναλυτές έχουν ορίσει µέση τιµή-στόχο 666 πένες.
Ως γνωστή οπαδός των κρεµών, του µακιγιάζ και των αρωµάτων -έχω συρτάρια γεµάτα µε όλα αυτά τα προϊόντα- σκοπεύω να δοκιµάσω την τύχη µου επενδύοντας σε διάφορες µετοχές εταιρειών οµορφιάς.
Θα επενδύσω βασιζόµενη στην ιδέα ότι αξίζει να επενδύεις τα χρήµατά σου στα προϊόντα που αποφέρουν κέρδος. Ή µήπως θα ήταν καλύτερα να επενδύσεις στα πράγµατα που αγαπάς;
ΤΗΣ ANNE ASHWORTH
©Associated Newspapers Limited