Νέοι κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια: Υποχρεωτική ασφάλιση και απαγόρευση χρήσης για ανηλίκους κάτω των 17 ετών

Αυστηρότερο πλαίσιο για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών προβλέπει νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση
21:13 - 26 Ιουνίου 2026
Νέοι κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων. Οι νέες διατάξεις περιλαμβάνονται σε σχέδιο νόμου που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και θεσπίζουν αυστηρότερους κανόνες τόσο για τους οδηγούς όσο και για τις εταιρείες που διαθέτουν ή εκμισθώνουν ηλεκτρικά πατίνια.

Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, απαγορεύεται η χρήση ηλεκτρικών πατινιών από ανηλίκους κάτω των 17 ετών, με εξαίρεση τα οχήματα που προορίζονται για άτομα με αναπηρία. Σε περίπτωση παράβασης προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ.

Παράλληλα, απαγορεύεται η πώληση, η εκμίσθωση και η διάθεση ηλεκτρικών πατινιών σε άτομα κάτω των 17 ετών. Οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να ελέγχουν την ηλικία των χρηστών μέσω ταυτοποιητικού εγγράφου, ενώ σε περίπτωση παράβασης θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Υποχρεωτική ασφάλιση και έγγραφα ταυτοποίησης

Το νέο πλαίσιο καθιερώνει επίσης την υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων για όλα τα ηλεκτρικά πατίνια. Η κυκλοφορία χωρίς ασφαλιστική κάλυψη θα επισύρει πρόστιμο 250 ευρώ.

Επιπλέον, οι οδηγοί θα πρέπει να φέρουν μαζί τους έγγραφο ταυτοποίησης και αποδεικτικό ασφάλισης κάθε φορά που χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό πατίνι.

Αυξάνονται τα πρόστιμα

Αυστηρότερες γίνονται και οι κυρώσεις για την κυκλοφορία ηλεκτρικών πατινιών σε δρόμους όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα. Το σχετικό πρόστιμο αυξάνεται από 30 ευρώ σε 350 ευρώ.

Όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Κώτσηρας, η νομοθετική πρωτοβουλία κρίθηκε αναγκαία μετά τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα με ηλεκτρικά πατίνια, αρκετά από τα οποία είχαν θύματα ανήλικους.

Όπως τόνισε, στόχος των νέων ρυθμίσεων είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ο περιορισμός των ατυχημάτων και η αποτελεσματικότερη προστασία της ανθρώπινης ζωής, με ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία των παιδιών.