Η Ρωσία είναι έτοιμη να επανεκκινήσει τις ειρηνευτικές συνομιλίες με την Ουκρανία στη βάση των συμφωνιών και των προτάσεων που διαμορφώθηκαν κατά τις διαπραγματεύσεις στην Κωνσταντινούπολη τo 2022, δήλωσε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν κατά τη συνάντησή του με μέλη της κυβέρνησης.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και σε άλλα τρία σημεία σταθμούς στη βάση των οποίων είναι πρόθυμος να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και αφορούν: όσα συμφωνήθηκαν στη συνάντηση με τον Τραμπ στην Αλάσκα, στην κατάσταση στο πεδίο αλλά και στην ομιλία του στο Υπουργείο Εξωτερικών τον Ιούνιο του 2024.
Ο Πούτιν δήλωσε επίσης ότι οι ρωσικές δυνάμεις βρίσκονται κοντά στο να αναλάβουν τον έλεγχο της Κοστιαντίβκα, του νότιου άκρου της λεγόμενης ζώνης οχυρών στην περιοχή του Ντονέτσκ, την οποία η Μόσχα έχει απαιτήσει από το Κίεβο να παραδώσει.
Ο Ρώσος ηγέτης τόνισε, όπως μεταδίδει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, ότι «η Μόσχα εξακολουθεί να υποστηρίζει μια διπλωματική λύση στη σύγκρουση, εφόσον ληφθούν υπόψη οι όροι και οι συμφωνίες που έχουν ήδη συζητηθεί μεταξύ των δύο πλευρών».
Λαβρόφ: Ανοιχτοί σε διάλογο με Ουκρανία
Νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ δήλωσε ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να ξαναρχίσει τις ειρηνευτικές συνομιλίες με την Ουκρανία ακριβώς από το σημείο όπου διακόπηκαν. Επιπλέον, τόνισε σε δημοσιογράφους ότι η Μόσχα παραμένει ανοιχτή σε διάλογο με το Κίεβο, όπως άλλωστε ήταν πάντα. Υπενθύμισε μάλιστα τις διαπραγματεύσεις που είχαν γίνει στην Κωνσταντινούπολη λίγο μετά την έναρξη του πολέμου το 2022 και επαναλήφθηκαν το 2025.
Ωστόσο, δεν υπήρξε ένδειξη αλλαγής στη ρωσική θέση, η οποία προβλέπει την παράδοση του εναπομείναντος τμήματος της περιοχής του Ντονμπάς, που η Ουκρανία έχει καταφέρει να υπερασπιστεί απέναντι στις ρωσικές δυνάμεις.










