Όταν οι λέξεις παίρνουν μορφή, οι χαρακτήρες αποκτούν φωνή και οι φανταστικοί κόσμοι ξεδιπλώνονται στη μεγάλη οθόνη, το κοινό υποκλίνεται. Πρόσφατη απόδειξη, το οσκαρικό «Κονκλάβιο». Την κινηματογραφική σεζόν 2025-2026, το «μενού» περιλαμβάνει προαναγγελθέντα μπλοκμπάστερ που «βλέπουν» ήδη «θείο Όσκαρ» και βασίζονται σε πονήματα σύγχρονων μετρ της μελάνης, καθώς και σε κλασικά. Φυσικά πρωταγωνιστούν λαμπρά ονόματα. Ξεχωρίζει ο «Φρανκενστάιν» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και το «Η μία μάχη μετά την άλλη» του Πολ Τόμας Άντερσον, με Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Σον Πεν, που έρχεται μέσα στον μήνα στις αίθουσες και βασίζεται στο «Vineland» του Πίντσον. Η οσκαρική Κλόε Ζάο μάς προσφέρει το «Hamnet» -σε σενάριο που συνυπογράφει με τη συγγραφέα του βιβλίου, Μάγκι Ο’Φάρελ: επικεντρώνεται στην Αγνή, στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ και στην απώλεια του γιου τους, στα 11, από βουβωνική πανώλη. Την Αγνή υποδύεται η Τζέσι Μπάκλεϊ και ο εξαιρετικός Πολ Μέσκαλ την τεράστια αυτή μορφή του πολιτισμού.
Η Νία ΝταΚόστα, από την πλευρά της, παρουσίασε την ιψενική «Έντα Γκάμπλερ» στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Τορόντο και ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο «επαναλανσάρει» το διαχρονικό πόνημα της Μέρι Σέλεϊ – όνειρο ζωής για εκείνον. «Είναι σαν να δούλευα πάντα τον “Φρανκενστάιν” – είναι επικός», λέει και επιστρατεύει τους Τζέικομπ Ελόρντι, Όσκαρ Άιζακ.
Η κούρσα για τα βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου συνεχίζεται με το «Die my Love», που έκανε avant-première στην Κρουαζέτ: βασίζεται στη νουβέλα της Αριάνα Χάρβιτς και ποντάρει στα Όσκαρ και λόγω του ντουέτου-φωτιά Τζένιφερ Λόρενς – Ρόμπερτ Πάτινσον. Από τα πλέον αναμενόμενα, τέλος, είναι η μεταφορά του μπεστ σέλερ της Κολίν Χούβερ «Το ημερολόγιο της Βέριτι», με Αν Χαθαγουέι – Ντακότα Τζόνσον και με τον Τζος Χάρτνερ, που θα προβληθεί το 2026.
Εφημερίδα Απογευματινή