Τη δημιουργία καρτέλ από επαγγελματίες εγκαταστάτες και συντηρητές ανελκυστήρων εξετάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, έπειτα από καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων.
Η αφορμή δόθηκε από το άνοιγμα της ειδικής πλατφόρμας για την καταγραφή όλων των ανελκυστήρων (https://elevator.mindev.gov.gr), με παράταση προθεσμίας έως τις 30 Νοεμβρίου.
Για να ενταχθεί στο συγκεκριμένο μητρώο ένα ασανσέρ θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις, άρα θα πρέπει να προηγηθεί αναβάθμιση ή έστω συντήρηση του ανελκυστήρα. Σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές, συγκεκριμένες επιχειρήσεις φτάνουν ακόμη και στη μέθοδο των απειλών προκειμένου να ανεβάσουν το κόστος της αναβάθμισης του ασανσέρ, με επίκληση της επικείμενης λήξης της προθεσμίας συμμόρφωσης και υπό την απειλή επιβολής προστίμου.
ΔΥΣΒΑΣΤΑΧΤΟ ΚΟΣΤΟΣ
Το κόστος είναι δυσβάσταχτο για πολλές πολυκατοικίες. Ενώ η συντήρηση κοστίζει γύρω στα 200 ευρώ, οι εργασίες αναβάθμισης μπορεί να φτάσουν ή να ξεπεράσουν τις 8.000 ευρώ, ειδικά σε παλαιά κτίρια με φθαρμένο εξοπλισμό. Αυτό εξηγεί και το «πάρτι» που επιδιώκουν κάποιοι, βλέποντας προοπτική μεγάλων κερδών. «Η Ομοσπονδία μας, λαμβάνοντας καταγγελίες πολιτών, θα αντιδράσει δυναμικά και αποφασιστικά, καταγγέλλοντας τους καιροσκόπους και επιτήδειους που θα επιχειρήσουν να αποκομίσουν οικονομικό όφελος σε βάρος του κοινωνικού συνόλου, καταστρατηγώντας τον νόμο, προς κάθε δημόσια Αρχή», αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι βιοτέχνες.
Και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, που ήδη έχει πληροφορίες για φαινόμενα αισχροκέρδειας με χρεώσεις που εκτοξεύονται πολύ πάνω από τα συνηθισμένα, καλεί όσους έχουν στοιχεία να την ενημερώσουν, δίνοντας μάλιστα και τη δυνατότητα επιεικούς μεταχείρισης των εμπλεκομένων που θα καταγγείλουν αντίστοιχες πρακτικές, με μερική απαλλαγή από τα διοικητικά πρόστιμα ή μείωση αυτών και εξάλειψη του αξιόποινου ή μειωμένη ποινή για τα υπαίτια φυσικά πρόσωπα.
Αντικείμενο της έρευνας είναι τυχόν αντιανταγωνιστικές πρακτικές, οι οποίες άπτονται των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που στην ανακοίνωσή της προειδοποιεί πως οποιαδήποτε συμφωνία ή εναρμονισμένη πρακτική μεταξύ των επαγγελματιών του κλάδου (σχήμα καρτέλ), καθώς και οποιαδήποτε παρέμβαση από επαγγελματικούς φορείς ή ενώσεις, με οποιονδήποτε τρόπο και σε οποιαδήποτε έκταση και βαθμό, με σκοπό τη νόθευση του ανταγωνισμού και τη συντονισμένη αύξηση των τιμών, θεωρούνται ως ιδιαίτερης σοβαρότητας παραβιάσεις της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τον ελεύθερο ανταγωνισμό.
ΚΑΙ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΙΡΙΑ
Η αναβάθμιση και η συντήρηση των ανελκυστήρων προκειμένου να ενταχθούν στο εθνικό μητρώο, όπως έχει εξαγγείλει το υπουργείο Ανάπτυξης, έχουν αποτελέσει θέμα συζήτησης για αθέμιτες πρακτικές ακόμη και σε δημόσια κτίρια. Όπως έχει αποκαλύψει από τα τέλη Ιουλίου στην «Απογευματινή» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων, Γιώργος Βλασσόπουλος, «υπάρχει ένα θέμα με τα δημόσια κτίρια. Εφόσον κάποιο δημόσιο κτίριο έχει ανελκυστήρα, πρέπει να έχει υπεύθυνο συντηρητή, ο οποίος θα τον συντηρεί δύο φορές τον μήνα και θα τον πιστοποιεί ανά έτος. Έχω πει επανειλημμένα ότι οι δημόσιες συμβάσεις είναι διάτρητες».
Εφημερίδα Απογευματινή