Μητσοτάκης: «Όσοι δεν θέλουν αξιολόγηση στο Δημόσιο, αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες»

«Υπάρχουν εμπόδια δεκαετιών που πρέπει να αντιμετωπιστούν», τόνισε ο πρωθυπουργός παρουσιάζοντας την μαζική αξιολόγηση του δημοσίου από χιλιάδες πολίτες
12:26 - 4 Ιουνίου 2025

Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης του Δημοσίου στο Μέγαρο Μαξίμου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το Δημόσιο μπορεί να γίνεται συνεχώς καλύτερο. Με τη συμμετοχή 64.789 πολιτών, η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί τη μεγαλύτερη δημοσκόπηση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ για την αξιολόγηση των κρατικών υπηρεσιών.

Ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι για πρώτη φορά οι πολίτες είχαν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τόσο την καθημερινή εξυπηρέτηση που λαμβάνουν από τις δημόσιες υπηρεσίες όσο και τη λειτουργία των κεντρικών φορέων του κράτους. «Η συμμετοχή αυτή αποτελεί έναν αδιάψευστο καθρέφτη της πραγματικότητας που βιώνουν οι πολίτες, όχι μια δική μας υποθετική εικόνα», τόνισε.

Στόχος της κυβέρνησης είναι τα αποτελέσματα να μετατραπούν σε συγκεκριμένες δράσεις που θα βελτιώσουν τις υπηρεσίες του Δημοσίου, ενώ κάλεσε τους δημάρχους να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τις τοπικές τους αρμοδιότητες. Σύμφωνα με την ανάλυση, οι αξιολογήσεις δεν παρουσιάζουν μεγάλες γεωγραφικές αποκλίσεις, αν και υπάρχουν ειδικά ζητήματα, όπως η κατάσταση του οδικού δικτύου στα νησιά ή η καθυστέρηση στην κτηματογράφηση.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η θετική αξιολόγηση της ψηφιακής πλατφόρμας gov.gr, που κλείνει πέντε χρόνια λειτουργίας, καθώς και η ανταπόκριση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ωστόσο, η εικόνα στις συγκοινωνίες παραμένει μεικτή. Ο πρωθυπουργός επισήμανε επίσης τα προβλήματα στις τοπικές υπηρεσίες δόμησης, οι οποίες «έχουν φτάσει στα όριά τους» και απαιτούν ριζικές αλλαγές.

«Υπάρχουν εμπόδια δεκαετιών που πρέπει να αντιμετωπιστούν», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας πως όσοι αρνούνται την αξιολόγηση αρνούνται και τη λογοδοσία στους πολίτες. Η μέτρηση και η αξιολόγηση, όπως τόνισε, είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών.

Η έρευνα

Δείτε εικόνες από την παρουσίαση