Παρέμβαση με σαφές πολιτικό και συμβολικό μήνυμα πραγματοποίησε η βουλευτής Χανίων της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός Εξωτερικών, Ντόρα Μπακογιάννη, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, στηρίζοντας την πρόταση για κατάργηση της δυνατότητας αμνηστίας στα πολιτικά εγκλήματα που προβλέπει το άρθρο 47 του Συντάγματος.
Η κ. Μπακογιάννη χαρακτήρισε την πρωτοβουλία ως «πράξη θεσμικής αυτοπεποίθησης» της ελληνικής δημοκρατίας, τονίζοντας παράλληλα ότι αποτελεί ελάχιστο φόρο τιμής στις οικογένειες των θυμάτων της τρομοκρατίας.
«Οι οικογένειες των θυμάτων δεν ανέχονται να αντιμετωπίζονται οι φονιάδες των αγαπημένων τους ως κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά είναι: φονιάδες», σημείωσε χαρακτηριστικά.
“Η δημοκρατία δεν έχει ανάγκη από ειδικές εξαιρέσεις”
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής της υποστήριξε ότι η δημοκρατία δεν έχει πλέον ανάγκη από ειδικές εξαιρέσεις για όσους επιλέγουν να στραφούν εναντίον της, ενώ υπογράμμισε ότι δεν πρέπει να παρέχεται κανένα περιθώριο σε όσους επιχειρούν να παρουσιάσουν πράξεις βίας και τρομοκρατίας ως πολιτικά υποκινούμενες ή ιδεολογικά δικαιολογημένες.
Παράλληλα, αναγνώρισε ότι η επίμαχη συνταγματική διάταξη είχε ιστορικά συγκεκριμένο ρόλο, καθώς συνέβαλε στην εθνική συμφιλίωση σε περιόδους εμφυλιακών συγκρούσεων, βαθιών πολιτικών διχασμών και αστάθειας. Όπως ανέφερε, σε εκείνες τις συνθήκες η υπέρβαση του παρελθόντος ήταν αναγκαία για τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής.
Ωστόσο, εκτίμησε ότι η Ελλάδα της Μεταπολίτευσης έχει πλέον αφήσει πίσω της εκείνη την εποχή. Σύμφωνα με την ίδια, η δημοκρατία έχει ωριμάσει, οι θεσμοί έχουν ενισχυθεί και η ομαλή εναλλαγή της εξουσίας έχει αποδείξει την ανθεκτικότητα του πολιτεύματος.
«Η πολιτική βία έχει πλέον απογυμνωθεί από κάθε ιδεολογικό μανδύα και αντιμετωπίζεται ως αυτό που είναι: κοινό έγκλημα», ανέφερε, καλώντας τα κόμματα να στηρίξουν την προτεινόμενη συνταγματική αλλαγή στο όνομα του κράτους δικαίου και της δημοκρατικής νομιμότητας.











