Τον δρόμο για την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης που θα διατεθεί στην αγορά από τις 15 Οκτωβρίου ανοίγει τροπολογία των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης, η οποία κατατέθηκε σήμερα, Τετάρτη, στη Βουλή.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, στόχος είναι το όφελος από την επιδότηση να μετακυλιστεί στο σύνολό του στους τελικούς καταναλωτές. Τα διυλιστήρια και οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα λειτουργούν ως ενδιάμεσοι φορείς μεταφοράς της ενίσχυσης, χωρίς να αποκομίζουν οικονομικό όφελος από αυτή.
Από 15 έως 31 Οκτωβρίου η επιδότηση
Η τροπολογία, που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, επεκτείνει το υφιστάμενο καθεστώς επιδότησης του πετρελαίου κίνησης, ώστε να καλύπτει και το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης – θέρμανσης.
Με βάση τη νέα διάταξη, από τον κρατικό προϋπολογισμό επιδοτείται το κόστος του πετρελαίου θέρμανσης που θα διατεθεί στην εσωτερική αγορά από τις 15 έως και τις 31 Οκτωβρίου 2026.
Το ακριβές ύψος της επιδότησης δεν προσδιορίζεται στην τροπολογία. Θα καθοριστεί με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης, η οποία θα πρέπει να εκδοθεί πριν από τις 15 Οκτωβρίου.
Παράλληλα, προβλέπεται η δυνατότητα αναπροσαρμογής τόσο της περιόδου εφαρμογής, ακόμη και πέραν της 31ης Οκτωβρίου, όσο και των ποσών της επιδότησης, με απόφαση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Με την ίδια απόφαση θα καθοριστούν η διαδικασία χορήγησης της επιδότησης, ο μηχανισμός εκκαθάρισης, καθώς και οι ειδικότεροι και τεχνικοί όροι εφαρμογής του μέτρου.
Πώς θα υπολογίζεται η επιδότηση
Η επιδότηση θα υπολογίζεται άπαξ επί της καθαρής αξίας των τιμολογίων πώλησης, πριν από τον ΦΠΑ.
Τα τιμολόγια θα πρέπει να έχουν εκδοθεί από τα διυλιστήρια, τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών κατηγορίας Α που εισάγουν πετρέλαιο θέρμανσης ή τους κατόχους άδειας πωλητή πετρελαίου θέρμανσης που πραγματοποιούν εισαγωγές.
Το συνολικό ποσό της ενίσχυσης θα υπολογίζεται με βάση τις συνολικές ποσότητες καυσίμου που θα διατεθούν στην εσωτερική αγορά προς τα πρατήρια, τους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης και τους τελικούς καταναλωτές.
Από δύο παράγοντες θα εξαρτηθεί το κόστος
Το κόστος του μέτρου για τον κρατικό προϋπολογισμό δεν μπορεί να υπολογιστεί στην παρούσα φάση. Όπως αναφέρεται στη συνοδευτική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, θα εξαρτηθεί από δύο παράγοντες: το ύψος της επιδότησης ανά λίτρο, το οποίο θα καθοριστεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, και τη συνολική ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης που θα διατεθεί στην αγορά κατά το διάστημα εφαρμογής του μέτρου.
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η σχετική δαπάνη θα καλυφθεί από τις πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού.






