Συζήτηση με Παπαστεργίου στην ΚΕΔΕ για την τεχνητή νοημοσύνη

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act)
13:15 - 24 Ιουνίου 2026
Λάζαρος Κυρίζογλου Δημήτρης Παπαστεργίου
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Λάζαρος Κυρίζογλου, με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, σε παλαιότερη συνάντησή τους

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΚΕΔΕ, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, στα γραφεία της Ένωσης στην Αθήνα. Ξεχωριστή βαρύτητα αποκτά η παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, σε μία περίοδο κατά την οποία ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο των εξελίξεων. Η συνεδρίαση θα αρχίσει με ενημέρωση από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Λάζαρο Κυρίζογλου, ενώ στην ατζέντα περιλαμβάνονται σημαντικά ζητήματα που αφορούν το μέλλον των δήμων και των αναπτυξιακών τους προοπτικών. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η συζήτηση για τις παρατηρήσεις και προτάσεις επί της πρώτης αναθεώρησης του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2026-2030, το οποίο αποτελεί βασικό εργαλείο χρηματοδότησης και υλοποίησης έργων σε τοπικό επίπεδο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act), καθώς και οι επιπτώσεις που θα έχει στη λειτουργία του δημόσιου τομέα και της Αυτοδιοίκησης.

1.180.000 € για τις σχολικές υποδομές της Αγίας Παρασκευής

Σημαντική ενίσχυση για τις σχολικές υποδομές της Αγίας Παρασκευής αποτελεί η χρηματοδότηση ύψους 1.180.000 ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής για την ενεργειακή αναβάθμιση τριών δημοτικών σχολείων της πόλης. Η σχετική σύμβαση υπεγράφη από τον περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά, παρουσία του δημάρχου Αγίας Παρασκευής, Γιάννη Μυλωνάκη, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός έργου που αναβαθμίζει ουσιαστικά το εκπαιδευτικό περιβάλλον για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οι παρεμβάσεις αφορούν το 3ο, 4ο και 5ο Δημοτικό Σχολείο και περιλαμβάνουν αντικατάσταση κουφωμάτων, θερμομονώσεις, αναβάθμιση συστημάτων θέρμανσης και ψύξης, νέο φωτισμό και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων. Στόχος είναι η μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, η βελτίωση των συνθηκών μάθησης και η δημιουργία πιο σύγχρονων και βιώσιμων σχολικών μονάδων. Ο Νίκος Χαρδαλιάς τόνισε ότι η Περιφέρεια Αττικής αξιοποιεί τους πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027 για έργα με ουσιαστικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας με τον Δήμο Αγίας Παρασκευής. Από την πλευρά του ο Γιάννης Μυλωνάκης χαρακτήρισε την υπογραφή της σύμβασης ως μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για την πόλη, επισημαίνοντας ότι η αναβάθμιση των σχολικών υποδομών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της δημοτικής Αρχής.

Υπογραφή σύμβασης
Στιγμιότυπο από την υπογραφή της σύμβασης

Εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης στο 1ο Λύκειο του Ηρακλείου Αττικής

Σε τροχιά αναβάθμισης μπαίνει το 1ο Λύκειο Ηρακλείου Αττικής, καθώς ο Δήμος Ηρακλείου ξεκίνησε εκτεταμένες εργασίες γενικής ανακαίνισης του σχολικού συγκροτήματος, με στόχο τη δημιουργία ενός πιο σύγχρονου, ασφαλούς και λειτουργικού περιβάλλοντος για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν μονώσεις σε τοίχους και ταράτσα, πλήρη ανακαίνιση των χώρων υγιεινής, εσωτερικούς και εξωτερικούς χρωματισμούς, καθώς και ανακατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων στην αυλή του σχολείου. Το έργο χρηματοδοτείται μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», έπειτα από σχετική διεκδίκηση της δημοτικής Αρχής του δημάρχου Νίκου Μπάμπαλου. Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί η ανακαίνιση και του γειτονικού 1ου Γυμνασίου, με τις εργασίες να αρχίζουν το αμέσως επόμενο διάστημα. Τα έργα θα εξελιχθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, ώστε τα δύο σχολεία να υποδεχθούν τη νέα σχολική χρονιά πλήρως αναβαθμισμένα. «Τα σχολεία μας είναι προτεραιότητα και το αποδεικνύουμε στην πράξη», δήλωσε ο Νίκος Μπάμπαλος, υπογραμμίζοντας ότι η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί επένδυση στο μέλλον της πόλης και των παιδιών της.

Φαβορί ο Μάδης για τον Σύνδεσμο Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού

Λίγα μόλις 24ωρα πριν από τις εκλογές για τη νέα διοίκηση του ΣΠΑΥ, που θα πραγματοποιηθούν στις 25 Ιουνίου, το ενδιαφέρον των αυτοδιοικητικών κύκλων επικεντρώνεται στις διεργασίες και τα σενάρια γύρω από τις υποψηφιότητες. Την ίδια στιγμή, η αντιπυρική προστασία του Υμηττού και η ετοιμότητα του μηχανισμού εν μέσω της θερινής περιόδου παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πολιτών και δημοτικών Αρχών. Στο παρασκήνιο των τελευταίων ημερών ακούστηκε το όνομα του δημάρχου Ηλιούπολης, Στάθη Ψυρρόπουλου, ως πιθανού διεκδικητή της προεδρίας του Συνδέσμου, χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση ή οριστική απόφαση από την πλευρά του. Με τα σημερινά δεδομένα, πάντως, ο νυν πρόεδρος Ισίδωρος Μάδης εμφανίζεται ως το επικρατέστερο πρόσωπο για την επόμενη ημέρα του ΣΠΑΥ. Εφόσον δεν υπάρξουν ανατροπές της τελευταίας στιγμής, η επανεκλογή του θεωρείται το πιθανότερο σενάριο, με το ενδιαφέρον να στρέφεται πλέον στην αποτελεσματική διαχείριση των αυξημένων απαιτήσεων της αντιπυρικής περιόδου.

Ισίδωρος Μάδης
Ο Ισίδωρος Μάδης

Ενίσχυση δρομολογίων και δύο νέα λεωφορεία στην Ηλιούπολη

Σημαντική παρέμβαση για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών υλοποιεί ο Δήμος Ηλιούπολης, προχωρώντας στην αναβάθμιση της Δημοτικής Συγκοινωνίας με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινήσεων εντός της πόλης. Μέσω προγραμματικής σύμβασης με την ΟΣΥ ΑΕ, ο δήμος εξασφαλίζει την ενίσχυση των δρομολογίων, ενώ παράλληλα προχωρά στη στελέχωση της υπηρεσίας με πέντε επαγγελματίες οδηγούς για τους επόμενους δώδεκα μήνες. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, μισθώνονται για δύο χρόνια δύο νέα λεωφορεία τύπου Solaris 8,6 μέτρων, τα οποία θα καλύπτουν τις ανάγκες των δύο βασικών δημοτικών γραμμών. Όπως τόνισε ο δήμαρχος, Στάθης Ψυρρόπουλος, η αναβάθμιση της Δημοτικής Συγκοινωνίας αποτελεί στρατηγική επιλογή που συμβάλλει στη μείωση της χρήσης των ΙΧ, στη βελτίωση της κυκλοφορίας και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη.

Το κουίζ της ημέρας 

Ποιος πρώην αιρετός, που τα τελευταία χρόνια είχε επιλέξει συνειδητά να κρατήσει αποστάσεις από τα αυτοδιοικητικά δρώμενα, φαίνεται πως ετοιμάζεται να επιστρέψει στο προσκήνιο; Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι, αν και δεν είχε καμία πρόθεση να εμπλακεί ξανά ενεργά με τις δημοτικές εξελίξεις, οι σχέσεις του με τον νυν δήμαρχο έχουν επιδεινωθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα. Έτσι, σύμφωνα με όσους γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να στηρίξει συγκεκριμένο πρόσωπο για τη διεκδίκηση του δημαρχιακού θώκου στις εκλογές του 2028.

Εφημερίδα Απογευματινή