Σε μείζον στοίχημα εξελίσσεται για τους επιτελείς του Μεγάρου Μαξίμου και της Πειραιώς η συσπείρωση της κομματικής βάσης στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικά στη Θεσσαλονίκη, ένα παραδοσιακό προπύργιο για τη ΝΔ, όπου όμως, και όπως καταγράφουν όλες οι δημοσκοπικές μετρήσεις, το κυβερνών κόμμα δέχεται ισχυρές πιέσεις εκ δεξιών. Μία από τις περιφέρειες που η ΝΔ «πονάει» είναι αυτή της Κεντρικής Μακεδονίας, όπου τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκε κλιμάκιο της ΝΔ και χθες πραγματοποίησε ομιλία ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης. Και ακριβώς επειδή η συγκεκριμένη περιφέρεια έχει την εξέχουσα σημασία -όπως και το λεκανοπέδιο επίσης-, έως τη ΔΕΘ αναμένεται να πυκνώσουν οι επισκέψεις στελεχών της Πειραιώς και της κυβέρνησης, με τα έργα που εξελίσσονται στη συμπρωτεύουσα και όχι μόνο να τίθενται κεντρικά στο τοπικό προεκλογικό αφήγημα της «γαλάζιας» παράταξης,
Είναι γεγονός πως το Μαξίμου ανησυχεί για τη δυναμική της ΝΔ στους νομούς της Μακεδονίας, αλλά και συνολικά της Βορείου Ελλάδος καθώς παρουσιάζεται μειωμένη συγκριτικά με την καταγραφή του 2023, ενώ παράλληλα ενισχυμένη στις δημοσκοπήσεις εμφανίζεται η Ελληνική Λύση, όπως και το κόμμα Ελπίδα για τη Δημοκρατία.
Με αυτά τα δεδομένα, εντατικοποιείται η «γαλάζια» παρουσία και η κυβέρνηση κινούμενη με στόχο τη μέγιστη συσπείρωση της εκλογικής βάσης θα επιδιώξει το επόμενο διάστημα να αναδείξει το έργο που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, με έμφαση στα μεγάλα έργα υποδομής τα οποία υλοποιούνται στην πόλη. Αυτές οι εργασίες εστιάζουν σε ένα ευρύ πλέγμα παρεμβάσεων, ξεκινώντας από τις δημόσιες συγκοινωνίες, με αιχμή την κατασκευή του μετρό και τον διπλασιασμό του στόλου των αστικών λεωφορείων για την ουσιαστική βελτίωση των μετακινήσεων στην πόλη. Καθώς επίσης και στην αναβάθμιση των υποδομών του ΕΣΥ και των σχολικών κτιρίων.
Σημαντικό ορόσημο του σχεδιασμού είναι τα τέλη Ιουλίου, που υπολογίζεται η παράδοση της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, η οποία θα προσθέσει 4,8 χλμ. γραμμής και 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα). Εντός χρονοδιαγράμματος, δηλαδή το 2027, αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας στη συμπρωτεύουσα, που αποτελεί το πιο καινοτόμο οδικό έργο που υλοποιείται αυτήν τη στιγμή σε ολόκληρη τη χώρα, προϋπολογισμού 462.768.000 ευρώ. Αντικείμενο του έργου του flyover είναι η κυκλοφοριακή αναβάθμιση και αστικοποίηση της εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης στο τμήμα από τον Α/Κ K5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση με ΕΟ Θεσσαλονίκης – Μουδανιών) με την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου μήκους 13 χλμ. Παρέμβαση που αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης. Σημειώνεται ότι το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 9 ανισόπεδων κόμβων, 8 νέων γεφυρών και τριών νέων σηράγγων.
Σε εξέλιξη βρίσκεται ακόμη το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΘ για την υλοποίηση του έργου επέκτασης του Προβλήτα 6, ενώ τον περασμένο Ιανουάριο έπεσαν οι υπογραφές της σύμβασης για την κατασκευή του Μουσείου Ολοκαυτώματος Ελλάδος, που σηματοδοτεί την έναρξη υλοποίησης ενός έργου εθνικής και ιστορικής σημασίας. Εξαιρετική βαρύτητα δίνεται από το υπουργείο Υποδομών στο πεδίο της σχολικής στέγης. Ενδεικτικά, αυτήν τη στιγμή υλοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ 17 σχολεία στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από την ΚΤΥΠ (16 εξ αυτών στον νομό Θεσσαλονίκης και ένα στον νομό Πιερίας). Στον τομέα της Δημόσιας Υγείας, υπό κατασκευή είναι το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΙΣΝ στο Φίλυρο, το πρώτο αποκλειστικά παιδιατρικό νοσοκομείο εκτός Αθηνών, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της επόμενης χρονιάς. Στις αρχές του 2028 θα παραδοθεί το νέο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «Θεαγένειο», ενώ στις αρχές του 2027 τοποθετείται η έναρξη των εργασιών για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου ΔΕΘ-Helexpo.
Εφημερίδα Απογευματινή








