Τη θέση ότι τα Στενά του Ορμούζ θα παραμείνουν υπό την πλήρη εποπτεία και διαχείριση του Ιράν για τις επόμενες 30 ημέρες εξέφρασε ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας, Αμπάς Αραγτσί, κατά τη διάρκεια δηλώσεών του από τη Βαγδάτη.
Ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας ανέφερε ότι η Τεχεράνη εργάζεται για την αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας, υπογραμμίζοντας πως η διαδικασία θα προχωρήσει μόλις αρθούν όλα τα εμπόδια που έχουν δημιουργηθεί στην περιοχή.
«Καμία παρέμβαση δεν θα γίνει ανεκτή»
Ο Αραγτσί υποστήριξε ότι η διαχείριση των Στενών αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν, όπως προβλέπεται –κατά τον ίδιο– από το μνημόνιο κατανόησης που έχει συμφωνηθεί.
Παράλληλα, προειδοποίησε ότι οποιαδήποτε μονομερής ενέργεια ή εξωτερική παρέμβαση θα επιδεινώσει την κατάσταση και θα καθυστερήσει την πλήρη επαναλειτουργία της στρατηγικής θαλάσσιας οδού.
Αναφερόμενος στις τελευταίες εξελίξεις, σημείωσε ότι τα επεισόδια που καταγράφηκαν στην περιοχή του Ορμούζ τις δύο προηγούμενες νύχτες επιβεβαιώνουν, όπως είπε, τους κινδύνους που δημιουργεί η στρατιωτική κλιμάκωση. Οι δηλώσεις του έγιναν με φόντο τις αμερικανικές επιθέσεις σε ιρανικές εγκαταστάσεις, οι οποίες ακολούθησαν επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη εναντίον δύο εμπορικών πλοίων κοντά στα Στενά.
Κάλεσμα στις ΗΠΑ για τον Λίβανο
Ο Αμπάς Αραγτσί αναφέρθηκε και στις εξελίξεις στον Λίβανο, υποστηρίζοντας ότι το Ισραήλ συνεχίζει τις αεροπορικές επιθέσεις παρά τη συμφωνία που έχει επιτευχθεί.
Όπως δήλωσε, η Ουάσιγκτον οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της και να ασκήσει πίεση προς το Ισραήλ ώστε να σταματήσει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις και να αποσύρει τις δυνάμεις του από τις περιοχές που εξακολουθεί να κατέχει στον νότιο Λίβανο.
Σύμφωνα με τον Ιρανό υπουργό, η αποχώρηση των ισραηλινών στρατευμάτων αποτελεί την πρώτη βασική πρόβλεψη του μνημονίου συνεργασίας και προϋπόθεση για τον τερματισμό της σύγκρουσης.









